لینک های دسترسی

Breaking News

رییس مجلس نمایندگان امریکا دعوت زیلینسکی برای سفر به اوکراین را رد کرد


کیوین مک‌کارتی، رییس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده دعوت رییس جمهور اوکراین برای سفر به کیف را رد کرد.

ولادمیر زیلینسکی از مک‌کارتی خواسته بود که "به منظور درک شرایط جنگ" به اوکراین سفر کند، اما مک‌کارتی گفته است که معلومات در مورد وضعیت جنگ اوکراین را از "راه‌های مختلف" کسب می‌کند.

زیلینسکی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکهٔ سی‌ان‌ان گفت که از قانون‌گذار ارشد مجلس نمایندگان ایالات متحدهٔ امریکا دعوت کرد تا به کیف سفر کرده و ببیند که در اوکراین "چه جریان دارد".

از زمان حملهٔ روسیه بر اوکراین در ۲۴ فبروری ۲۰۲۲، ایالات متحده نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دالر کمک نظامی، اقتصادی و امدادی به اوکراین ارسال کرده است. این کمک زمانی ارسال شد که قانونگذاران دموکرات در هر دو مجلس کانگرس امریکا اکثریت داشتند.

حزب جمهوری‌خواه پس از انتخابات میان دوره‌ای ماه نومبر سال گذشته میلادی، اکثریت مجلس نمایندگان امریکا را به دست گرفت و برخی از جمهوری‌خواهان مخالفت خود را با ارسال تسلیحات و کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین ابراز کرده اند.

مک کارتی گفته است که از اوکراین حمایت می‌کند، اما جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان بدون بررسی دقیق‌تر نحوه هزینه‌کردن این کمک‌ها، "چک سفید" برای کمک‌های اضافی امریکا به کیف ارایه نمی‌کنند.

بسیاری از قانونگذاران و مقامات امریکایی و رهبران جهان به شمول جو بایدن به عنوان نشان دادن حمایت و اتحاد شان با اوکراین، به کیف سفر کرده و با زیلینسکی دیدار کرده اند.

XS
SM
MD
LG