لینک های دسترسی

Breaking News

مسی ارجنتاین را به قهرمانی خواهد رساند یا فرانسه از قهرمانی‌اش دفاع خواهد کرد؟


لیونل مسی، ستارهٔ جهان فوتبال تلاش خواهد کرد امروز ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس) ارجنتاین را در بازی نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در مقابل فرانسه به قهرمانی برساند و جام قهرمانی را به کشور ببرد.

این آخرین حضور لیونل مسی در جام جهانی فوتبال است و پیروزی تیم ارجنتاین برای او بزرگترین پاداش و میراث ورزشی خواهد بود.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ پس از ۶۳ رقابت و ۱۶۶ گول به آخرین ساعات‌اش نزدیک شده و انتظار می‌رود که امروز در ستدیوم لوسیل دوحه، پایتخت قطر، ۸۹ هزار تماشاچی حضور یابد.

برای مسی این پنجمین و آخرین جام جهانی فوتبال است و او امیدوار است قهرمانی جهانی را برای تیمش کمایی کند. بار قبلی دیگو مارادونا در سال ۱۹۸۶ جام قهرمانی را به ارجنتاین برده بود.

این در حالی است که کیلیان امباپی، ستارهء فوتبال فرانسه و تیمش که با لقب قهرمانی جام جهانی به قطر آمده اند، به قهرمانی پی در پی جام جهانی چشم دوخته اند. بار قبلی برازیل با پلی توانسته بود در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ دو بار پی در پی جام قهرمانی را به براسیلیا ببرد.

مسی ۳۵ ساله تا اکنون هفت بار به حیث بهترین فوتبالر جهان، برندهٔ توپ طلایی شده است.

حضور ده‌ها هزار هوادار در جریان رقابت‌های جام جهانی در قطر در تشویق و پیروزی ارجنتاین نقش بزرگی داشته است.

دیدیر دیشام، مربی تیم ملی فرانسه روز گذشته گفت: "خوب می‌دانم که تیم ارجنتاین حامیان زیادی خواهد داشت. ارجنتاین را می‌شناسم. شمار زیادی از مردم در سراسر جهان و شاید شماری از فرانسوی‌ها امیدوار پیروزی لیونل مسی در جام جهانی باشند،‌ اما ما برای کسب هدف خود هر آنچه می‌توانیم انجام خواهیم داد."

ایمیلیانو مارتنز،‌ دروازه‌بان تیم ارجنتاین گفته است که مردم خواهند گفت که فرانسه تیم بهتر است، "اما ما بهترین بازیکن جهان را با خود داریم".

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر امروز با رقابت میان ارجنتاین و فرانسه پایان می‌یابد.

XS
SM
MD
LG