لینک های دسترسی

Breaking News

استخبارات بریتانیا از امور واکسین کووید۱۹ محافظت می‌کند


رییس ادارۀ استخبارات داخلی بریتانیا (MI5) گفته است جاسوسان آن اداره در تلاش اند تا از کارهای مرتبط با واکسین کووید۱۹ دفاع کرده و دسترسی نیروهای متخاصم را که در تلاش دزدیدن یا خرابکاری اطلاعات پژوهشی اند، کوتاه کنند.

کن مک‌کالوم، رییس MI5 گفت: "واضحاً، تولید نخستین واکسین قابل استفاده بر ضد این ویروس مرگبار، پاداش بزرگ جهانی دارد، پس توقع خواهیم داشت که طیفی از گروه‌های دیگر در سرتاسر جهان به شدت علاقمند تحقیقات در این مورد باشند."

هم اکنون چند واکسین کووید۱۹ در بریتانیا مراحل مختلف آزمایشی را می‌پیماید که شماری از این واکسین‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای داشته اند.

آقای مک‌کالوم روز چهارشنبه ۱۴ اکتوبر (۲۳ میزان) از موجودیت تهدیدات علیه انکشافات مرتبط به واکسین کووید۱۹ هشدار داد و گفت: "دو چیز است که مراقب آن استیم: تلاش برای دزدیدن اطلاعات و ملکیت های فکری که سبب انجام تحقیقات شده است، یا هم احتمال خرابکاری اطلاعات."

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا در ماه جولای خبر داد که هکرهایی که از سوی روسیه حمایت می‌شوند، تلاش دارند تا تحقیقات در مورد واکسین کووید۱۹ را از نهادهای اکادمیک و شرکت‌های دواسازی در سرتاسر جهان بدزدند.

سازمان جهانی صحت گفته است که بیش از ۱۵۰ واکسین کووید۱۹ هم اکنون در کشورهای مختلف جهان زیر کار است که از آن جمله ۴۲ آن به مرحلۀ آزمایش بالای انسان رسیده است. فقط شمار معددوی از این واکسین‌ها در مراحل نهایی آزمایشی قرار دارند.

کروناویروس که در دسمبر ۲۰۱۹ برای بار نخست در چین شایع شد، بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده تا چاشت چهارشنبه شنبه نزدیک به ۳۸.۳ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و سبب مرگ بیش از یک میلیونو ۸۸ هزار نفر دیگر شده است.

XS
SM
MD
LG