لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: مایکل فلن عواید خود را از روسیه افشا نکرده بود


آرشیف: مایکل فلن فقط پس از ۲۶ روز ایفای وظیفه به حیث مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا مجبور به کناره گیری از موقف اش شد
آرشیف: مایکل فلن فقط پس از ۲۶ روز ایفای وظیفه به حیث مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا مجبور به کناره گیری از موقف اش شد

مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترمپ از یک شبکۀ تلویزیونی روسیه پول گرفته بود اما آنرا افشا نکرده بود.

بر اساس اسنادی که قصر سفید نشر کرده است، در ماه فبروری امسال، آقای مایکل فلن در فورم اشاعۀ دارایی اش از ارتباط خود با دو شرکت روسی نیز چیزی ذکر نکرده است.

اما در فورم اشاعۀ دارایی که آقای فِلن به تاریخ ۳۱ ماه مارچ امضا کرده است، وی از ارتباط اش با دو شخصیت حکمی روسیه به شمول تلویزیون آر تی که از سوی کرملین تمویل می گردد و شرکت هوایی ولگا دی نپیر، نام برده است.

بر اساس فورم جدید، آقای فلن از تلویزیون دولتی روسیه ۴۵۰۰۰ دالر اخذ کرده و به همین شکل به خاطر سخنرانی اش از دو شرکت دیگر چندین هزار دالر به دست آورده است.

این درآمدها در فورمه های قبلی که آقای فلن آنرا ارائه کرده بود، ذکر نشده بود.

مشکلات بیشتر

تناقض در گزارش دهی عواید آقای فلن به ویژه عواید وی از روسیه، ممکن موجب افزایش مشکلات قانونی برای وی گردد. آقای فلن که یک جنرال باز نشسته است، پس از ۲۴ روز ایفای وظیفه به حیث مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، مجبور شد از موقف اش کناری گیری کند.

در حال حاضر، آقای فلن به دلیل تماس هایش با مقامات روسی مورد تحقیق و سوءظن قرار گرفته است. مقام های امریکایی مسکو را به تلاش برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده متهم می کنند. روسیه به شدت این اتهامات را رد می کند.

رابرت کِلنر، وکیل مدافع آقای فلن گفته است که اگر موکل اش مجبور به دادن شهادت در کمیته های استخباراتی سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده شود، وی نخست خواستار مصونیت خواهد شد.

در حال حاضر، کمیته های استخباراتی کانگرس ایالا متحده و اف بی آی یا ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا در حال بررسی اتهامات ادارات استخباراتی امریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته این کشور اند.

XS
SM
MD
LG