لینک های دسترسی

Breaking News

غرق شدن کشتی پناهجویان در ترکیه؛ ۳۷ نفر نجات داده شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات در ترکیه می‌گویند که از جمله‌ٔ ۴۵ سرنشین یک کشتی حامل پناهجویان که در ۲۶۰ کیلومتری ساحل شهر کاس ترکیه غرق شده بود، ۳۷ تن آنان نجات داده شده اند.

وزارت دفاع ترکیه روز جمعه ۲۳ جولای ( اول اسد) در بیانیه‌ای گفته است که گارد ساحلی این کشور ۳۷ سرنشین این کشتی را نجات داده و کشتی‌های گارد ساحلی و یک طیاره در جستجوی هشت تن دیگر استند.

مقامات ترکیه تا اکنون در مورد هویت قربانیان این رویداد معلومات نداده اند.

پناهجویان غیرقانونی اغلباً از ترکیه به عنوان دروازه‌ای برای رسیدن به کشورهای اروپایی، عمدتاً از طریق یونان استفاده می کنند.

بسیاری از آن‌ها به قاچاقبران اعتماد کرده و با سفر در قایق‌های بیش از حد مزدحم جان خود را به خطر می اندازند.

ترکیه در سال ۲۰۱۶ قراردادی را با اتحادیه اروپا امضا کرد تا در ازای برخی از مکافات از جمله کمک‌های مالی، جلو ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی را بگیرد.

ترکیه در حال حاضر میزبان حدود ۳.۷ میلیون پناهجوی سوری است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه مدت‌ها است که خواستار کمک بیشتر اتحادیه اروپا برای مقابله با پناهجویان شده است.

او چندی پیش تهدید کرده بود که اگر اتحادیه اروپا هزینهٔ بیشتری برای ترکیه فراهم نسازد ترکیه مرز‌های خود را به روی پناهجویان باز خواهد کرد.

رهبران اتحادیهٔ اروپا در ماه جون سال جاری حدود ۳.۶ میلیارد دالر را به هدف رسیدگی به امور پناهجویان و تقویت کنترول مرزی به ترکیه تعهد کردند که در طول چند سال آینده پرداخته خواهد شد.

این در حالی است که با خروج نیروهای امریکایی و ناتو و تشدید درگیری‌های در افغانستان ترکیه نگران موج تازهٔ پناهجویان افغان نیز می‌باشد.

آقای اردوغان در هفتهٔ جاری گفت که ترکیه در حال مذاکره با مقامات افغانستان در مورد پناهجویان احتمالی به این کشور است.

XS
SM
MD
LG