لینک های دسترسی

Breaking News

صدها پناهجو از غرق شدن در بحیرۀ مدیترانه نجات داده شد


از آغاز سال روان میلادی تا حال حدود ۱۱۰۰ پناهجو در بحیرۀ مدیترانه غرق شده است
از آغاز سال روان میلادی تا حال حدود ۱۱۰۰ پناهجو در بحیرۀ مدیترانه غرق شده است

یک سازمان امدادرسان مستقر در اسپانیا گفته است که بیش از ۵۰۰ پناهجو که در مسیر سفر به اروپا، از آبهای بحیرۀ مدیترانه نجات داده شده اند.

لورا لنوزا، سخنگوی سازمان مسما به آغوش باز، گفت که ۵۱۴ پناهجو از حدود ده قایق بادی و چوبی در جریان ۲۴ ساعت – از نیمۀ روز شنبه تا صبح یکشنبه – از آبهای بحیرۀ مدیترانه نجات داده شدند.

خانم لنوزا گفته است که افراد نجات یافته، فراریان جنگ سوریه و شهروندان کشورهای جنوب صحرای افریقا بودند که از لیبیا به سمت اروپا در حرکت بودند.

این امداد رسان بشری گفت که مقصد اصلی مسافرت این قایق‌ها ایتالیا بود، اما به گفتۀ وی خرابی هوا سبب شده بود که قایق‌های کوچک آنان در آب‌های خروشان سرگردان شده و با خطر غرق شدن روبرو شود.

پناهجویان یاد شده توسط کشتی‌های یک سازمان غیردولتی مسما به گولفو ازورو نجات داده شدند. این نهاد در هماهنگی با قوای ساحلی ایتالیا، برای نجات پناهجویان در بحیرۀ مدیترانه تلاش می کند.

سازمان ملل متحد گزارش داده است که از آغاز سال روان میلادی حدود ۱۱۰۰ پناهجو، عمدتاً مهاجران سوری و شهروندان کشورهای فقیر شمال افریقا، در مسیر سفر به اروپا در بحیرۀ مدیترانه غرق شده اند.

XS
SM
MD
LG