لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ تندروان بر یک پوستۀ پولیس در پنجاب پاکستان سه کشته برجا گذاشت


مقامات در پاکستان می‌گویند که گروهی از تندروان در ساحۀ میانوالی ایالت پنجاب بر یک پوستۀ پولیس حمله کردند که در نتیجۀ آن یک منسوب پولیس و دو حمله کننده کشته شدند.

مقامات گفته اند که حمله کنندگان اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان بودند، اما طالبان پاکستانی هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

این حمله که شب شنبه آغاز شده بود تا صبح روز یکشنبه ادامه داشت. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های محلی، پولیس به اسرع وقت اقدام کرد و تندروان از ساحه فرار کردند.

عثمان انور، یک مقام محلی پولیس، به خبرگزاری ای‌آروای نیوز گفت که ۱۰ تا ۱۲ تندرو تلاش کردند با یورش مسلحانه وارد ساختمان پوستۀ امنیتی "کندل" شوند، اما پولیس از قبل در مورد این حمله معلومات استخباراتی داشت و آماده بود.

پیش از این نیز در ساحۀ میانوالی بر یک پوستۀ پولیس حمله صورت گرفته بود که بر اساس اظهارات مقامات محلی، تلفاتی را در پی نداشت.

چند روز پیش، مرکز مستقل تحقیقات و مطالعات امنیتی مستقر در اسلام‌آباد،‌ پایتخت پاکستان، با نشر گزارشی گفت که حملات تندروان در این کشور در نه ما نخست سال جاری، جان بیش از ۷۰۰ نفر از نیروی امنیتی و غیرنظامیان را گرفته است.

با این حال، بر اساس معلومات جمع‌آوری‌شده توسط صدای امریکا از بیانیه‌های رسمی نظامیان پاکستان، اردوی این کشور تا اکنون کشته شدن ۲۱۴سرباز و افسر خود را در سال جاری در عملیات‌ ضد تروریستی و حملات شورشیان تایید کرده است.

پاکستان می‌گوید که تندروان تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان پایگاه دارند و از زمانیکه طالبان در اگست ۲۰۲۱ بر افغانستان مسلط شدند، این وضعیت طالبان پاکستانی را نیز جسور کرده تا حملات فرا مرزی خود را سازماندهی‌ کنند.

اما طالبان افغان همواره این اتهام را رد کرده و گفته اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند تا بر ضد سایر کشور‌ها از خاک افغانستان استفاده کند.

گروه

XS
SM
MD
LG