لینک های دسترسی

Breaking News

سفارشات طیاره‌های نظامی امریکا در ماه جون به بیش از ۲۷۲ میلیارد دالر رسید


وزارت تجارت ایالات متحده می‌گوید که سفارشات طیاره‌های نظامی امریکا در ماه جون در مقایسه با یک ماه گذشته به گونهٔ متحیرکننده ۱.۹ در صد افزایش یافته است.

بر اساس معلومات این وزارت قیمت مجموعی سفارشات طیاره‌های نظامی و پرزه‌جات امریکایی در ماه جون به ۲۷۲.۶ میلیارد دالر بالغ شده است.

این افزایش به تقاضا‌های قوی تجهیزات نظامی امریکا در حالی اشاره می‌کند که تورم پولی در این کشور در مقایسه با ۴۰ سال گذشته در بلندترین حد قرار داد، اما کارشناسان مسایل اقتصادی هشدار داده اند که بی سرنوشتی که به دلیل جنگ اوکراین به میان آمده است سبب سردی طرح‌های سرمایه‌گذاری تجارت‌ها خواهد شد؛ روندی که می‌تواند بر سفارشات تجهیزات نظامی در ماه‌های آینده تاثیر منفی داشته باشد.

گریگوری دکو، اقتصاددان، سفارشات نظامی را از رهگذر تجارت ترغیب‌کننده عنوان کرده گفت که این روند در خصوص کالاهای خارج از سکتور طیاره‌های نظامی، به گونهٔ قوی ادامه خواهد داشت.

در حالی که سفارشات طیاره‌های ملکی در ماه جون کاهش یافته بود، در بخش سفارشات وسایط و پرزه‌جات دیگر ۱.۵ در صد افزایش گزارش شده است.

سفارشات نظامی پولند

در پی تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، همسایه‌های نزدیک روسیه در تلاش تقویت تجهیزات دفاعی شان اند.

پولند، امروز ۲۷ جولای (پنجم اسد) قرارداد خریداری تجهیزات نظامی،‌ به شمول تانک‌ها، طیاره‌های جنگی و توپخانه را با کوریای جنوبی امضا کرد. این کشور می‌خواهد که طیاره‌های جنگی اف-۳۵ امریکایی را نیز خریداری کند.

تا اکنون معلومات در مورد رقم مجموعی این قرار داد‌ها که میان نمایندهٔ پولند و شرکت‌های صنایع هوا و فضایی کوریا و شرکت هاندی امضا شده، نشر نشده است.

مارییوز بلاستاک، وزیر دفاع پولند در جریان مراسم امضای این قرارداد‌ها به خبرنگاران گفت که از اتفاقات اوکراین می‌آموزند و زمان آن فرارسیده است که اردوی پولند مجهز شود.

مقامات وزارت دفاع پولند گفته اند که ۴۸ طیارهٔ جنگی نوع اف‌ای-۵۰ ساخت کوریای جنوبی سال آینده به این کشور تسلیم داده خواهد شد.

طیارهٔ اف‌ای-۵۰
طیارهٔ اف‌ای-۵۰

پولند می‌خواهد این طیاره‌ها را جاگزین طیاره‌های میگ۲۹ ساخت روسیه کند که هنوز هم در کنار طیاره‌های اف-۱۶ امریکایی در اردوی این کشور از آن کار گرفته می‌شود.

پولند می‌خواهد در ابتدا ۱۸۰ تانک نوع کی-۲ را نیز از کوریای جنوبی خریداری کند. پولند در اوایل ماه جاری گفته بود که ۳۲ هلیکوپتر نظامی نوع ای‌دبلیو-۱۴۹ را از ایتالیا خریداری خواهد کرد که قیمت مجموعی آن به ۱.۷۷ میلیارد دالر می‌رسد.

XS
SM
MD
LG