لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ در اوکراین؛ آلمان جت‌های جنگی اف-۳۵ امریکایی خریداری می‌کند


آلمان امروز ۱۴ مارچ (۲۳ حوت) گفت که در پاسخ به تهاجم روسیه بر اوکراین، ده‌ها طیاره‌ٔ جنگی جت نوع اف-۳۵ را از امریکا خریداری می‌کند.

این سودا بخشی از تلاش چند میلیارد دالری آلمان برای عصری سازی نیروهای مسلح این کشور است.

برلین می‌خواهد که طیاره‌ٔ تورنیدوی خود را که چندین دهه‌ کهنه است، با خریداری ۳۵ فروند طیارهٔ اف-۳۵ و ۱۵ فروند جت‌های یوروفایتر، عوض کند.

طیاره جنگی یوروفایتر
طیاره جنگی یوروفایتر

کرستین لمبریک، وزیر دفاع آلمان این اقدام را یک گام خوب برای نیروهای مسلح این کشور خواند.

جنرال انگو گیرهارتز، قوماندان نیروهای هوایی آلمان به خبرنگاران گفت: "به پرخاشگری پوتین فقط یک پاسخ وجود دارد و آن اتحاد ناتو و مانعهٔ معتبر است."

قدرت نظامی یکی از مانعه‌های معتبر در مقابل پرخاشگری روسیه به شمار می‌رود.

طیاره‌های تورنیدوی آلمان، یگانه طیاره‌های اند که اجازهٔ حمل بم‌های هسته‌ای امریکا مستقر در آلمان را دارند و بخشی کلیدی مانعه ناتو محسوب می‌شوند.

طیارهٔ جنگی تورنیدو
طیارهٔ جنگی تورنیدو

نسل پنجم طیاره‌های جنگی اف-۳۵ شرکت لاکهیید، عصری ترین طیاره‌های جنگی جهان محسوب می‌شود و شکل نایاب و رنگ آن سبب می‌شود که دشمن آنرا به مشکل در رادار یافت کند.

طیارهٔ جنگی اف-۳۵
طیارهٔ جنگی اف-۳۵

آلمان همچنان می‌خواهد طیاره‌های جدید یوروفایتر را نیز خریداری کند که از آن در جنگ‌های الکترونیکی مانند غیرفعال‌سازی سیستم دفاع هوایی دشمن کار گرفته می‌شود.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان ماه گذشته در جریان یک سخنرانی تعهد کرد که در بخش عصری سازی نیروی هوایی آلمان بر علاوهٔ بودجهٔ فعلی ۱۱۲ میلیارد دالر پول بیشتر سرمایه‌گذری خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG