لینک های دسترسی

Breaking News

طوفان سهمگین زمستانی در امریکا؛ ۳۴ نفر کشته و ۲۰۰ میلیون نفر متاثر شده اند


طوفان شدید زمستانی توام با برفباری شدید در اکثر ایالت‌های ایالات متحده تا اکنون منجر به مرگ کم از کم ۳۴ نفر شده و میلیون‌ها نفر دیگر را به دلیل قطع جریان برق و انسداد راه‌ها به شدت متاثر کرده است.

پهنای این طوفان غیرمنتظره بوده و تقریباً ۶۰ درصد جمعیت امریکا را متاثر کرده است. تا صبح یکشنبه ۲۵ دسمبر (چهارم جدی) نزدیک به ۱۳۵۰ پرواز داخلی و خارجی در میدان‌های هوایی امریکا لغو شده است.

ریزش شدید برف همراه با دمای شدید زیر صفر در شهر بفالو در شمال ایالت نیویارک سبب اعلام حالت اضطراری شده است و حتا کارمندان ادارهٔ خدمات عاجل و اطفاییه به دلیل ضخامت برف، قادر به کمک رسانی نیستند.

ادارهٔ ملی خدمات هواشناسی ایالات متحده گفته است که تا صبح یکشنبه ضخامت برف در میدان هوایی بین‌المللی شهر بفالو به ۴۳ انچ (۱۰۹ سانتیمتر) رسیده بود.

سرمای شدید یکجا با قطع جریان برق زندگی را برای صدها هزار امریکایی از شرق امریکا گرفته تا غرب ایالات متحده دشوار کرده است.

با آنکه مقام‌های ایالت‌های طوفان‌زده به باشندگان سفارش کرده اند که در خانه‌های شان مانده و از گشت و گذار غیرضروری پرهیز کنند، چندین مورد حادثات ترافیکی در شاهراه‌ها گزارش شده است.

در حادثهٔ ترافیکی در یک شاهراه در ایالت اوهایو که ۵۰ موتر به گونهٔ زنجیره‌ای با هم تصادم کرده بودند،‌ کم از کم چهار نفر کشته شدند. چندین مورد حادثات مرگبار ترافیکی از ایالت‌های میزوری، کنزاس، کلورادو و ویسکانسن گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG