لینک های دسترسی

Breaking News

وخیم‌ترین شیوع کروناویروس در چین؛ ۱۷ میلیون نفر قرنطین شدند


حکومت چین ۱۷ میلیون باشندۀ شهر شینزن آن کشور را پس از آن قرنطین کرد که به گفتۀ باشندگان شینزن، شیوع همه‌گیری کووید۱۹ در دو سال گذشته به بلندترین و وخیم‌ترین حد خود در این شهر رسیده است.

شهر شینزن در همسایگی هانگ‌کانگ قرار دارد. هانگ‌کانگ در حال حاضر، بلندترین آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را در جهان گزارش می‌دهد و شکل اومیکرون کروناویروس از سالمندان هانگ‌کانگی که نسبت به واکسین بی میل اند، همه روزه قربانی می‌گیرد.

مقررات قرنطین در شینزن سر از روز یکشنبه ۱۳ مارچ (۲۲ حوت) وضع شده است و تا تاریخ ۲۰ مارچ نافذ خواهد بود. در این جریان، مقام‌های شهری سه دور سرتاسری آزمایش کووید۱۹ را در ساحات قرنطین شده انجام خواهند داد.

با افزایش واقعات کروناویروس، به ویژه اشکال دلتا و اومیکرون ویروس در چین، مکاتب در شهر شانگهای و چندین شهر دیگر در شمال‌شرق آن کشور مسدود شده است.

چین که خاستگاه همه‌گیری کروناویروس است و نخستین واقعۀ کووید۱۹ در دسمبر ۲۰۱۹ در آن کشور تثبیت شد، در دو سال گذشته پالیسی سختگیرانه را برای جلوگیری از شیوع این بیماری روی دست گرفته است که قرنطین فوری شهرها، محدودیت سیر و سفر و آزمایش سرتاسری و گستردۀ کووید۱۹ شهروندان شامل آن می‌باشد.

اما موج تازۀ کووید۱۹ در چین که بیشتر از ابتلا به شکل به شدت ساری اومیکرون ناشی می‌شود و نیز واقعات بدون عرض بیماری در بین شهروندان چینی، این اقدامات پیشگیرانۀ بیجینگ را به چالش کشیده است.

در شانگهای تا هنوز مقررات قرنطین سرتاسری وضع نشده است، اما برخی مجتمع‌های رهایشی در این شهر که واقعات بیماری در میان باشندگان آن تثبیت شده، قرنطین شده اند. کسانیکه وارد شهر شانگهای می‌شوند، باید نتیجۀ منفی آزمایش کووید۱۹ داشته باشند.

شهر صنعتی چانگچون در شمالشرق چین که نه میلیون جمعیت دارد و شهر جیلین، مرکز شیوع کروناویروس در شمالشرق چین روز جمعه قرنطین شد و نیز به باشندگان شهر یانجی در نزدیکی مرز چین با کوریای شمالی، از روز شنبه به اینسو دستور داده شده است که در خانه‌های شان بمانند.

رسانه‌های چینی گزارش داده اند که روسای ادارات صحت شهرهای چانگچون و جیلین روز شنبه از وظایف شان برکنار شدند که نشانه‌ای از اعمال فشار دولت مرکزی چین بر مقام‌های محلی آن کشور است تا همه‌گیری را مهار کنند.

در همین‌ حال، کمیسیون ملی صحت چین گفته است که آزمایش‌های فوری کووید۱۹ را برای شهروندان آن کشور قابل دسترس می‌سازد تا آن را به گونۀ آنلاین یا هم از دواخانه‌ها و کلینیک‌های محلی شان خریداری کنند.

XS
SM
MD
LG