لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در کابل یک کشته و دو زخمی برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان می‌گویند که در نتیجۀ انفجار ماین کنار جاده در شهر کابل یک نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار ظهر روز سه‌شنبه ۱۴ دسمبر (۲۳ قوس) در ساحۀ "تانگ لوگر" از مربوطات حوزۀ هشتم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

برخی از شاهدان عینی گفته اند که این ماین در گلدان جادۀ عمومی جاسازی شده بود که با عبور کاروان افراد طالبان از این مسیر انفجار کرد.

عزام، معاون سخنگوی وزارت داخلۀ طالبان وقوع این انفجار را تایید کرده گفت که در این انفجار، یک غیرنظامی کشته و دو تن از افراد این گروه زخمی شده اند.

آقای عزام در مورد وضعیت صحی مجروحین این حادثه معلومات نداد، اما افزود که آنان برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

در یک خبر دیگر، برخی از رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده اند که در نتیجۀ یک انفجار ماین در هلمند چهار غیرنظامی زخمی شده اند.

این انفجار صبح امروز در مربوطات ولسوالی گرمسیر این ولایت اتفاق افتاده است که به گفتۀ مقام‌های طالبان، زخمی‌های این حادثه به شفاخانه منتقل شده اند.

مسوولیت این انفجارها را تا کنون فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پیش از این بسیاری از انفجارهای ماین‌های مقناطیسی در شهر کابل را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته بود.

این در حالی است که سه روز پیش غرب کابل گواه سه انفجار بود که به گفتۀ طالبان در این انفجارها، دو نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

وبسایت خبری "گروه اطلاعات سایت" که فعالیت‌های گروه‌های تروریستی را نظارت می‌کند، به نقل از گروه داعش-خراسان نوشت که ادعا کرده است در جریان سه انفجار سه روز پیش در غرب کابل، که بس‌های مسافربری را هدف قرار دادند، ده‌ها شهروند شیعه‌مذهب افغانستان کشته و زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG