لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در تخار و بلخ؛ سه کشته و ۱۹ زخمی


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت تخار می‌گویند که در نتیجۀ انفجار ماین مقناطیسی، رییس شورای علمای این ولایت کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

خلیل اسیر، سخنگوی پولیس این ولایت روز چهارشنبه ۳۱ مارچ (۱۱ حمل) به صدای امریکا گفت که این انفجار بعد از ظهر امروز در شهر تالقان، مرکز این ولایت رخ داد و هدف آن عبدالصمد محمدی، رییس شورای علمای تخار بوده است.

آقای اسیر افزود که در این انفجار سه تن دیگر زخمی شده که برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

در این حال، مقام‌های محلی ولایت بلخ از وقوع یک انفجار در ولسوالی بلخ این ولایت خبر داده و گفته اند که در این انفجار به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

عادل‌ شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ به صدای امریکا گفت در این انفجار، دو تن، به شمول یک کودک جان باخته و ۱۶ تن دیگر زخمی شده اند.

آقای عادل افزود که مواد انفجاری در یک کراچی جاسازی شده بود. او افزود که در میان مجروحین این انفجار، سه منسوب اردو ملی و برخی از زنان و کودکان نیز شامل اند.

مسوولیت این انفجارها را تا اکنون فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته اند.

کشته‌شدن یک قوماندان اردو در لوگر

مقام‌های امنیتی افغان از کشته‌شدن یک قوماندان نیروهای سرحدی قول اردوی ۲۰۳ تندر در ولایت لوگر خبر داده اند.

ایمل مومند، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ تندر به صدای امریکا گفت که فریدون فیاض، قوماندان لوای دوم نیروهای سرحدی این قول اردو، زمانی در مرکز لوگر مورد حملۀ مهاجمان مسلح قرار گرفت که برای انجام وظیفه‌اش به ولایت پکتیا می‌رفت.

آقای مومند افزود که در این حادثه یک محافظ آقای فیاض زخمی شده است. مسوولیت این رویداد را تا اکنون فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG