لینک های دسترسی

Breaking News

۱۷ عضو کلیدی شبکۀ حقانی در خوست کشته شدند – امنیت ملی


ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ عملیات‌های هدفمند قطعات ویژه این ریاست در بخش‌های ولایت خوست، ۱۷ عضو کلیدی شبکۀ حقانی کشته شده اند.

این ریاست امروز ۳۱ مارچ (۱۱ حمل) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این عملیات‌ها، پس از تقاضاهای مکرر باشندگان ولسوالی‌های صبری، جاجی میدان و باک ولایت خوست انجام شده و در میان کشته‌شدگان، سبیل حمدی، سرکردۀ آنان نیز شامل است.

در بخشی از خبرنامه آمده است: "در جریان این عملیات در منطقۀ زمبر کلینیک، گروه تروریستی طالبان و شبکه حقانی خلاف همه موازین بین‌المللی و موارد حقوق‌بشر در حین عملیات می‌خواستند یک ماین خودساخت را توسط یک مادر و طفل‌اش انتقال و در مسیر راه رفت و آمد کاروان‌های نیروهای دفاعی و امنیتی تعبیه کند که انفجار نموده و باعث شهادت مادر و طفل‌اش گردید."

ریاست امنیت ملی افغانستان همچنان گفته است که شبکۀ حقانی در این اواخر "شکست ننگین" را متحمل شده و برای جبران این کار، "بازی‌های تبلیغاتی" به راه انداخته است.

این ریاست گفته است که آنان با نشر تصاویری از اجساد کودکان در صدد پنهان کردن شکست خود در برابر نیروهای امنیتی این کشور اند و همچنان با چنین کار شان می‌خواهند اذهان عامه را منحرف کنند.

پیش از این گزارش‌های در مورد وارد شدن تلفات به غیرنظامیان در جریان عملیات نظامیان افغان در ولسوالی صبری ولایت خوست به نشر رسیده بود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته است که این ادعاها را به گونۀ جدی بررسی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG