لینک های دسترسی

Breaking News

یک مرد سریلانکایی به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان کشته شد


جاییکه مرد سریلانکایی به آتش زده شد
جاییکه مرد سریلانکایی به آتش زده شد

پولیس پاکستان می‌گوید که گروهی از مسلمانان روز جمعه سوم دسمبر (۱۲ قوس) به یک کارخانه تجهیزات ورزشی در ایالت پنجاب پاکستان حمله کرده و یک مرد سریلانکایی را به اتهام توهین به مقدسات اسلامی کشته و سپس جسد او را آتش زدند.

ارمگان گوندل، رییس پولیس منطقهٔ سیالکوت گفت که کارگران کارخانه قربانی را به بی حرمتی به یک پوستر که نام پیامبر اسلام در آن نوشته بود، متهم کرده بودند.

آقای گوندال گفت که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که پریانتا دیاودانا سریلاکایی توسط کارگران این کارخانه به قتل رسیده است.

ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی نشر شده نشان می‌دهد که گروه از مردم جسد یک مرد را به جاده کشانده و در حضور صدها معترض آن را آتش می‌زنند.

پولیس گفت که هنوز هم در تلاش اند تا بیابند که دقیقاً چه چیزی باعث شد تا مردم این مرد سریلانکایی را بکشند و اضافه کرد که جسد او برای تحقیقات به طب عدلی فرستاده شده است.

حمله به افراد متهم به توهین مقدسات و کفر گویی در پاکستان یک امر رایج است، هرچند چنین حملاتی بر اتباع کشورهای دیگر نادر است.

عثمان بزدار، وزیر اعلی پنجاب در تویتی نوشته است که دستور تحقیقات در مورد قتل این مرد سریلانکایی را صادر کرده است.

مولانا طاهر اشرفی، مشاور ویژه صدر اعظم، پاکستان در امور مذهبی در بیانیه‌ای این قتل را محکوم کرد. او تعهد کرد که کسانی که به این مرد سریلانکایی حمله کرده و او را کشته اند، به سختی مجازات خواهند شد.

یک هفته قبل نیز هزاران معترض ناوقت یکشنبه ۲۸ نومبر بر مرکز پولیس چهارسده در ایالت خیبرپشتونخواه یورش برده و پس از آن ساختمان این مرکز و چند پوستهٔ همجوار آن را آتش زدند که پولیس از سپردن فرد متهم به کفرگویی به آنان پرهیز کرد.

پولیس پاکستان گفت که مردی که به اهانت به اسلام متهم شده است، از نظر روانی سالم نبوده و در این مرکز پولیس در توقیف به سر می‌برد.

اهانت به اسلام، پیامبر اسلام، قرآن و دیگر مقدسات اسلامی در پاکستان جرم بزرگ بوده و سزای آن مرگ است. ادعاهای کفرگویی بارها سبب خشونت در جامعۀ سنتی پاکستان شده و در بسا موارد به محاکمۀ صحرایی مظنونان توسط معترضان خشمگین انجامیده است.

گروه های حقوقی بین المللی و داخلی می گویند که اتهامات توهین به مقدسات اغلب برای ارعاب اقلیت های مذهبی و انتقامجویی شخصی در پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG