لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع افغانستان ادعای طالبان مبنی بر سقوط سنگین را رد کرد


وزارت دفاع ادعای طالبان مبنی بر تصرف مرکز ولسوالی سنگین را رد کرده است
وزارت دفاع ادعای طالبان مبنی بر تصرف مرکز ولسوالی سنگین را رد کرده است

مقامات قول اردوی ۲۱۵ میوند در هلمند می‌گویند، شب گذشته یک کندک نظامیان افغان از مرکز ولسوالی سنگین، در ساحۀ "غوندی امان‌الله" عقب‌نشینی تکتیکی کرده اند.

یک مقام این قول اردو که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت که مقامات بلندپایه نظامی تصمیم این عقب‌نشینی را گرفته اند و آن نظامیان افغان، بدون کدام درگیری از آن ساحه به محله‌ای موسوم به "غوندی امان‌الله" عقب‌نشینی کرده اند.

این مقامات پذیرفته اند، به دلیل این که مخالفین مسلح در آن مرکز، ماین جاسازی نکنند، برخی تأسیسات ولسوالی سنگین را تخریب کرده اند.

طالبان در خبرنامه‌ای ادعا کرده اند که نیروهای امنیتی افغان پس از بیرون شدن از ولسوالی، بالای برخی تأسیسات اداری و مقر ولسوالی بمباری کرده و تمام تأسیسات را از بین برده اند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان با فرستادن اعلامیه‌ای به رسانه‌ها مدعی شده است که در این بمباری، اسلحه، مهمات و وسایط نظامی تخریب نشده و به دست این گروه افتاده است.

احمدی ادعا کرده است که در حال حاضر، مرکز ولسوالی سنگین، قوماندانی امنیه و یک قرارگاه مهم نظامی (پی-آر-تی) در کنترول این گروه قرار دارد.

به گفتۀ احمدی، از یک ماه پیش جنگجویان این گروه، در ولسوالی سنگین، در محاصره قرار داشتند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که بر اساس پلان ستردرستیز این وزارت، اردو از موقعیت فرعی پایگاه ثابت قدم ولسوالی سنگین ولایت هلمند، در موقعیت اصلی شان در شکر شیله منتقل شده اند.

جنرال وزیری، ادعای طالبان را مبنی بر تصرف آن مرکز به شدت رد کرده است.

جنرال وزیری گفته است که لوی دوم قول اردوی ۲۱۵ میوند، همین اکنون در ولسوالی سنگین مستقر است و امور اداری آن ولسوالی نیز فعال است.

به گفتۀ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، تحرکات مخالفین مسلح در حومۀ ولسوالی سنگین وجود دارد و نظامیان افغان با آنان در نبرد اند؛ اما این تحرکات به اندازه‌ای نیست که امنیت ولسوالی را تهدید کند.

XS
SM
MD
LG