لینک های دسترسی

Breaking News

محمد ابراهیم کارمند پیشین صدای امریکا در گذشت 


محمد ابراهیم، کارمند پیشین صدای امریکا به دلیل بیماری که عاید حالش بود، به عمر ۸۵ سالگی در ایالت ویرجینیای امریکا درگذشت.

آقای ابراهیم در سال ۱۹۸۳ با صدای امریکا پیوست و پس از ۲۷ سال کار در بخش‌های مختلف این رسانه، در سال ۲۰۱۰ بازنشسته شد.

محمد ابراهیم در بخش ترجمه، گرادنندگی، ویرایش سرمقاله‌ها و متون و تهیه برنامه‌ها در بخش دری صدای امریکا کار کرد.

آقای ابراهیم در سال ۱۹۳۵ در منطقه چنداول شهر کابل چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را در لیسهٔ عالی تجارت کابل آغاز کرد. او سپس برنامه‌های یک ساله ژورنالیزم را درپوهنتون کمبریج لندن و پس از آن تحصیلات‌اش را در پوهنتون استنفورد کالیفورنیا ادامه داد.

محمد ابراهیم کار مسلکی دربخش خبرنگاری را در آژانس خبری باختر و کابل تایمز آغاز کرد. او تجربه همکاری در روزنامه انیس و کار با اسوشیتدپرس را در کابل داشت و یکی از خبرنگاران چیره‌ دست در جامعه رسانه‌ای افغانستان محسوب می‌شد.

جلیل غنی، مدیرمسوول پیشین بخش دری صدای امریکا که سابقه همکاری با آقای ابراهیم در کابل تایمز و صدای امریکا دارد، با ابراز تسلیت به جامعه خبرنگاران به صدای امریکا گفت:" ابراهیم یکی از متعهدترین، بااصولترین خبرنگارنی بود که تجربه همکاری با او را داشته ام که به ارزش‌های رسانه‌ای پابند بوده و تعهد کاری و اخلاق پسندیده او بخشی از خاطرات خوب کار در رسانه را برای من و همکاران رسانه‌ای رقم زده است."

آقای ابراهیم دارای سه فرزند، یک دختر و دو پسر است که در ایالت ویرجینا زندگی‌می کنند.

جواد ابراهیم، پسر آقای ابراهیم می گوید که پدرش بعد از بازنشستگی نیز مطالعه می‌کرد و مصروف مسافرت‌ها بود، اما علاقمندی زیاد به افغانستان داشت و تا آخرین روز‌های عمرش برنامه‌های تلویزیون‌های افغانستان را تماشا می‌کرد.

آقای جواد با اشاره به تعهد و علاقهٔ کاری پدرش به کار رسانه‌ای به صدای امریکا گفت:" کار در رسانه بر زندگی شخصی پدرم نیز تاثیر گذاشته بود و همیشه از ما می‌خواست که خبرهای روز افغانستان و جهان را تعقیب کنیم وبدون منبع موثق سخن نگوییم."

سایرخبرنگاران و کارمندان صدای امریکا که با آقای ابراهیم شناخت داشتند از خوبی‌های او یاد کرده و درگذشت او را ضایعهٔ بزرگ به ژورنالیزم افغانستان عنوان کردند.

  • 16x9 Image

    فاطمه حسینی

    فاطمه حسینی کار با رسانه را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرد و از سال ۲۰۱۸ در بخش دری صدای امریکا به صفت تهیه کننده، گزارشگر و ویدیو ادیتور کار می کند.

XS
SM
MD
LG