لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت فردى با کارت هویت 'مشاور سنای افغانستان' به اتهام فعالیت تروریستی


وزارت داخله افغانستان می‌گوید، فردی را که کارت شناسایی "مشاور مجلس سنای افغانستان" را با خود داشته، به اتهام فعالیت‌های تروریستی بازداشت کرده است.

از این فرد به نام حاجی دلاور نام برده شده و مقامات گفته اند که او همزمان، کارت هویت پاکستانی نیز با خود داشته که در آن به نام "جاوید خان" معرفی شده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله روز جمعه (سوم جوزا) گفت که این فرد روز گذشته همراه با سلاح‌های غیرقانونی، اسناد و شماره‌های پلیت جعلی، هفتصد هزار کلدار پاکستانی و دو موتر به شمول یک واسطه زرهی، از حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل بازداشت شده است.

وزارت داخله تصاویری را از کارت شناسایی و کارت مخصوص وسایط نقلیه شورای ملی افغانستان را که در اختیار این فرد قرار داشته، در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

شغل این فرد در کارت هویتی که با خود داشته "مشاور مقام" مجلس سنا گفته شده است.

سخنگوی وزارت داخله گفت: "حاجی دلاور پول های نقد و مواد های انفجاری ترورستان و شبکه های تروریستی را از پاکستان انتقال می‌داد و همچنان از یک محل به محل دیگر انتحاری‌ها انتقال می داد که روز گذشته با اسناد و شواهد مکمل بازداشت شد."

آقای رحیمی تاکید کرد که "اطلاعات موثق" وزارت داخله نشان می‌دهد که آقای دلاور یک حمله تروریستی را در شهر جلال آباد سازماندهی کرده بود که در آن شماری از ماموران امنیتی افغان کشته و زخمی شدند.

مجلس سنای افغانستان تا حالا نسبت به این موضوع ابراز نظری نکرده است.

XS
SM
MD
LG