لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخلۀ افغانستان سقوط بنادر هرات به دست طالبان را رد کرد


بندر اسلام قلعه
بندر اسلام قلعه

وزارت امور داخلۀ افغانستان گزارش‌های مبنی بر سقوط بندر اسلام قلعه و تورغندی هرات در مرز با ایران را رد کرده و می‌گوید که در حال حاضر، نیروهای امنیتی افغان در این بنادر حضور دارند.

طالبان مدعی اند که این بنادر را ناوقت دیروز در کنترول گرفته اند. پیش از این، برخی منابع محلی هرات نیز سقوط بندر اسلام‌قلعه را تایید کرده بودند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز جمعه نهم جولای (۱۸ سرطان) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت: "تحرکات طالبان در آنجا موجود است. برنامۀ ما این است که تحرکات طالبان را دفع کنیم، چون این‌ها جنگ چریکی و جبهه‌ای دارند و برای این که به تاسیسات و مردم آسیب نرسد، کوشش می‌کنیم که فضا را از وجود تروریستان تخلیه کنیم."

آقای آرین افزود که طالبان توان کنترول این ساحات را ندارند و آنان بر محلاتی حمله می‌کنند که برنامۀ شان تنها ایجاد "وحشت" است.

"حرکت مقاومت مردمی حوزه جنوب غرب"

محمد اسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی از ایجاد "حرکت مقاومت مردمی حوزه جنوب غرب" خبر داد.

این رهبر پیشین جهادی می‌گوید که به هدف کمک به قوای امنیتی افغان و برای مقابله با تهدید های گروه طالبان، قوماندانان جهادی دست به ایجاد این حرکت زده اند.

آقای اسماعیل خان صبح روز جمعه نهم جولای (۱۸ سرطان) در جمع از قوماندانان جهادی از تمامی افراد مسلح در هرات خواست تا با این حرکت بپیوندند.

او افزود: "دیروز تا اکنون هزاران نفر جمع شده و اکنون هم به شما اطمیانان می‌دهم که تا شام به جبهات می‌رویم و وضعیت را تغییر می‌دهیم."

محمد اسماعیل خان همچنان گفت مدیریت حرکت مقاوت مردمی را افزون بر شهر هرات و ولسوالی های آن در ولایت های غربی و جنوبی نیز برعهده خواهد گرفت.

این در حالی است که مقام‌های محلی ولایت هرات روز گذشته گفتند که با تشدید حملات طالبان، نظامیان افغان از چندین ولسوالی آن ولایت "عقب نشینی" کردند.

آنان همچنین گفتند که قوای افغان به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از ساحات مسکونی خارج شده و مراکز چندین ولسوالی این ولایت به کنترول گروه طالبان درآمده است.

XS
SM
MD
LG