لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان از چندین ولسوالی هرات بیرون شدند – مقام‌ها


مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که با تشدید حملات طالبان، نظامیان افغان از چندین ولسوالی آن ولایت عقب نشینی کردند.

به گفتۀ مقام‌ها، قوای افغان به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از ساحات مسکونی خارج شده و مراکز چندین ولسوالی این ولایت به کنترول گروه طالبان درآمده است.

یک مقام محلی هرات گفته است از ظهر روز پنجشنبه هشتم جولای (۱۷ سرطان) با تشدید حملات طالبان و عقب نشینی نیروهای افغان، مراکز ولسوالی‌های کهسان، ادرسکن، پشتون زرغون و شیندند این ولایت به دست طالبان افتاد.

این مقام ولایت هرات که نخواست نامش گرفته شود، به صدای امریکا گفت که حتا گمرک اسلام قلعه در مرز افغانستان و ایران نیز به کنترول گروه طالبان در آمده است. طالبان نیز این پیشروی‌ها را تایید کرده اند.

ساعاتی پیش از این، شورای نظامی ولایت هرات صبح پنجشنبه از واگذاری دو ولسوالی زنده جان و کشک کهنه هرات به گروه طالبان خبر داده بود.

شورای نظامی هرات با نشر خبرنامه‌ای گفت که مرکز قوماندانی امنیه ولسوالی شیندند هرات نیز به مکان دیگری در این ولسوالی انتقال یافته است.

در جریان چند هفته اخیر نیروهای امنیتی افغان از ولسوالی‌های اوبه،‌ چشت، ‌غوریان،‌ فرسی،‌ زنده جان و کشک کهنه ولایت هرات "عقب نشینی تکتیکی" کرده اند.

از سویی هم، شورای نظامی هرات در خبرنامه‌اش گفته است که در نتیجه عملیات قوای افغان در ولسوالی پشتون زرغون و شیندند این ولایت ۲۰ جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده اند.

در همین حال، پس از حملۀ طالبان بر پوسته‌های نزدیک بند سلما، شورای نظامی از فرستادن نیروهای ویژه برای حمایت از نیروهای محافظ بند سلما خبر داده است.

در همین حال، حاجی محمد هاشم گرانی، ولسوال شهر صفای زابل به صدای امریکا گفت که نظامیان افغان پس از درگیری‌های شدید با طالبان صبح پنجشنبه از مرکز آن ولسوالی عقب نشینی کردند.

به گفتۀ ولسوال شهر صفا، طالبان از عصر دیروز حملات گستردۀ شان را بر کندک اردو و مرکز ولسوالی آغاز کرده بودند. او گفت: "در رابطه به تهدیدهای موجود خواستار توجه مقامات ولایتی شدیم، اما کسی به موقع کمک نکرد."

آقای گرانی تایید کرد که ده نظامی افغان در این درگیری‌ها کشته شده و طالبان نیز تلفات سنگین را متحمل شدند، اما آماری از تلفات طالبان ارایه نکرد.

شهر صفا در شاهراه کابل – قندهار موقعیت دارد و از ولسوالی‌های مهم زابل است که با ولسوالی دامان قندهار هم‌سرحد می‌باشد.

مل پاسوال محمد ویس صمیمی، فرمانده پولیس زابل دیروز به صدای امریکا گفت که مراکز جدید به منظور امنیت این مسیر در ساحه‌ای بین قلات – شهر صفا ساخته می‌شود.

طالبان گفته اند که کنترول مناطقی را که نظامیان افغان در هرات و زابل ترک کردند، به دست گرفته اند.

XS
SM
MD
LG