لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: ۱۵ زورمند به این وزارت مراجعه کرده‌اند


وزارت داخله افغانستان می‌گوید که ۱۵ تن از زومندان شامل دومین فهرست سیاه این وزارت، به ریاست عمومی مبارزه با جرایم جنایی مراجعه کرده اند.

دومین فهرست وزارت داخله که ۱۶ تن را در بر می‌گیرد، شامل افراد ظاهرا شناخته شده اند که این وزارت آنان را به زورگویی، بی‌اعتنایی به قانون، حمایت از مجرمین، قاچاق، حمایت از افراد مسلح غیرمسوول، اخاذی و غصب زمین متهم کرده است.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان امروز سه شنبه (۲۵ جدی) به صدای امریکا گفت "لیست دوم از افراد زورمند و مسلح غیرمسول بود که تعداد شان به ۱۶ نفر می‌رسید، بدون یک نفر که فراری است، تمام آنان به ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت داخله آمده اند".

همچنان این وزارت، امروز سومین فهرست را که شامل ۱۶ نفر می‌شود منتشر کرد.

در کمتر از ده روز گذشته، این سومین فهرست وزارت داخله افغانستان است که نشر می‌‎شود.

آقای رحیمی گفت که به افراد شامل در این فهرست نیز فرصت داده شده تا هر چه زودتر به حوزه‌های پولیس، قومندانی امنیه کابل و یا ریاست عمومی مبارزه با جرایم وزارت داخله مراجعه کنند.

در این فهرست نیز تعدادی از افراد شناخته شده شامل اند که به داشتن اسلحه غیرقانونی، ارتکاب جرایم، غصب زمین، استفاده از سلاح‌ و تجهیزات نظامی و داشتن افراد مسلح غیرمسول متهم اند.

نخستین فهرست وزارت داخله شامل ۲۲۲ تن از افراد متهم به نقض قانون می‌شد که به گفتۀ این وزارت، عامل بیشتر ناامنی‌ها در کابل بودند.

معاون سخنگوی وزارت داخله گفت که تعدادی زیادی از افراد شامل در فهرست ۲۲۲ نفری از سوی پولیس "بازداشت شده اند و یا هم تسلیم گردیده اند".

آقای رحیمی گفت که تعدادی از آنان نیز فراری اند.

در همین حال، روز گذشته، امرالله صالح، سرپرست وزارت امور داخله در نشست شورای وزیران گفته است که میزان حوادث جنایی در هر ۲۴ ساعت، از ۲۰۰ مورد به سه مورد کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG