لینک های دسترسی

Breaking News

حزب نجات ملی: به حکمتیار مصوونیت قضایی داده نشود


حزب نجات ملی گفته است که حزب اسلامی قدرت نظامی خود را از قبل باخته است
حزب نجات ملی گفته است که حزب اسلامی قدرت نظامی خود را از قبل باخته است

حزب نجات ملی افغانستان به رهبری صبغت الله مجددی مخالفت اش را در برابر دادن مصوونیت قضایی و امتیازات به گلبدین حکمتیار اعلام کرد.

حزب نجات ملی در واکنش به امضای توافقنامۀ صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری آقای حکمتیار گفته است که دادن مصوونیت قضایی از صلاحیت مردم افغانستان است.

ذبیح الله مجددی منشی حزب نجات ملی افغانستان گفته است که آن حزب مخالف پیوستن حزب اسلامی به روند صلح نیست. او افزود که حزب نجات ملی افغانستان از هر گامی که در راستای تامین صلح برداشته می شود، حمایت می‌کند.

ذبیح الله مجددی منشی حزب نجات ملی افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:35 0:00

توافقنامۀ صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار پس از ماه ها تلاش، هفتۀ گذشته از سوی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امضا شد.

مقام‌های حزب نجات ملی به این باور اند که پیوستن حزب اسلامی به روند صلح بر میدان های نبرد اثر گذار نیست، زیرا به گفتۀ آنان حزب اسلامی قدرت نظامی خود را از قبل از دست داده است.

با اینحال رهبر حزب اسلامی در توافقنامۀ صلح متعهد شده است که گروه‌های نظامی خود را منحل می‌سازد، هیچ‌گونه رابطه با گروه‌های تروریستی و سازمان‌های مسلح غیرقانونی برقرار نکرده و از آنان حمایت نمی‌کند.

XS
SM
MD
LG