لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان از توافق صلح با حکمتیار استقبال کرد


توافقنامۀ صلح میان نماینده‌گان حکومت افغانستان و حزب اسلامی هفتۀ گذشته امضا شد
توافقنامۀ صلح میان نماینده‌گان حکومت افغانستان و حزب اسلامی هفتۀ گذشته امضا شد

حکومت پاکستان از امضای موافقنامۀ صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار استقبال کرده و مردم افغانستان را مستحق صلح و آرامش خوانده است.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر خبرنامه‌ای ضمن آرزوی استقرار صلح در افغانستان گفته است که اسلام آباد از هر گونه تلاش مخلصانۀ صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می کند.

موافقتنامه صلح میان نماینده‌گان دولت افغانستان و هیأت مذاکره‌کنندۀ حزب اسلامی حکمتیار هفتۀ گذشته امضا شد و قرار است رئیس جمهور محمد اشرف غنی و گلبدین حکمتیار نیز آن را به زودی امضا کنند.

خبرنامۀ وزارت خارجۀ پاکستان با تاکید بر حمایت آن کشور از صلح و ثبات در افغانستان، آرامش و صلح افغانستان را به سود منطقه و به گونۀ ویژه به سود پاکستان خوانده است.

مصؤونیت قضایی به رهبر و اعضای حزب اسلامی، رفع تحریم‌های جهانی علیه سران حزب اسلامی و رهایی زندانیان حزب اسلامی که ادعایی علیه آنها وجود نداشته باشد یا به جرایم جنایی محکوم نشده باشند، از تعهدات عمدۀ حکومت افغانستان در این موافقتنامه است.

حزب اسلامی نیز بر اساس این سند متعهد به پذیرش قانون اساسی افغانستان، پابندی به حقوق و حفظ دستآورهای مردم افغانستان مکلف شده است. همچنان، منحل سازی افراد مسلح این حزب، قطع روابط با گروه‌های مسلح علیه نظام دولت افغانستان، آزادی زندانیان حکومتی از تعهدات مهم حزب اسلامی به دولت افغانستان است.

حکومت افغانستان پس از امضای این سند از طالبان نیز خواست که با گام گذاشتن در نقش پای حزب اسلامی به روند صلح بپیونندند، گروهی که به باور مقام‌های افغان از سوی پاکستان حمایت و تمویل می شود.

XS
SM
MD
LG