لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت مبارزه با حوادث: فصل زمستان صدها هزار نفر را تهدید می‌کند


وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث افغانستان​ می‌گوید که به دلیل برف‌کوچ‌ها، جاری شدن سیلاب‌ها، لغزش زمین و عدم دسترسی به مواد سوخت در حدود ۸۰۰ هزار شهروند این کشور ، در جریان فصل زمستان در معرض خطر قرار خواهد داشت.

احمد تمیم عظیمی، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) به صدای امریکا گفت که این تعداد از شهروندان در ۲۵ ولایت به کمک های زمستانی نیازمند اند.

آقای عظیمی با اشاره به دسترسی این وزارت به منابع مالی گفت: "۳۶ میلیون دالر برای کمک‌های زمستانی" مدنظر گرفته شده که ۳۵ تا ۴۰ درصد آن را حکومت و متباقی آن را سازمان‌ها و کشورهای کمک‌کننده، فراهم خواهند کرد.

آقای عظیمی افزود که تا اکنون بیش از ۲۵ میلیون دالر برای کمک‌های زمستانی را دریافت کرده اند و در شماری از ولایات مساعدت ها نیز صورت گرفته است.

او گفت: "مواد [خوراکی و غیرخوراکی] را به ولایات بدخشان، تخار، جوزجان، فاریاب، غور، بادغیس، ننگرهار و کنر انتقال دادیم، [و دیگر مواد] هنوز هم در حال انتقال است".

این وزارت گفته است که مواد غذایی، لباس زمستانی، پول نقدی و مکان بودوباش از کمک‌های آن در جریان زمستان به شهروندان آسیب‌پذیر افغانستان است.

برخی از بیجاشدگان بارها از حکومت افغانستان انتقاد کرده و گفته اند که به وضعیت آنان، رسیدگی نشده است؛ هرچند حکومت تاکید می‌کند که برای کمک‌ به افراد آسیب‌پذیر تلاش می‌کند.

پیش از این، اداره هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد گفته بود که ۹.۴ میلیون شهروند افغانستان در سال ۲۰۲۰ میلادی به کمک‌های بشری نیازمند خواهند شد.

XS
SM
MD
LG