لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی ملل متحد از عدم دسترسی باشندگان ننگرهار به خدمات صحی


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که ادامه جنگ و ناامنی‌ها در برخی از ولسوالی‌های ننگرهار در شرق افغانستان، سبب مسدود شدن پنج مرکز صحی شده است.

این سازمان در یک گزارش تازه می‌گوید که با بسته شدن این مراکز صحی به ویژه در ولسوالی‌های اچین و شیرزاد، ۳۵ هزار و ۱۶۱ نفر از دسترسی به خدمات صحی محروم شده اند.

پیش از این وزارت دفاع افغانستان گفته بود که عملیات نظامیان افغان از ماه گذشته بدین سو، در بخش‌هایی از این ولایت به ویژه در ولسوالی اچین به هدف سرکوب داعش آغاز شده و تا اکنون ادامه دارد.

اوچا در این گزارش افزوده است که ادامۀ درگیری‌ها در ولسوالی‌های ننگرهار مشکلات زیادی را برای باشندگان محل به بار آورده است.

ملل متحد همچنان گفته است که ده‌ها باشندۀ ولسوالی اچین به دلیل جنگ، خانه‌های شان را ترک کرده و به بخش‌های دیگر این ولایت پناه برده اند.

براساس این گزارش، تنها در هفته‌های اخیر نزدیک به ۶۰۰ نفر از محلات شان بیجا شده و به شهر جلال‌آباد آواره شده اند.

روز گذشته سازمان صحی جهان (WHO) با ابراز نگرانی گفت که در کمتر از ۱۱ ماه گذشته، ۱۸ کارمند صحی در این کشور جان باخته اند.

براساس آمار این سازمان، در جریان همین مدت ۲۸ کارمند صحی دیگر زخمی و ۲۵ کارمند دیگر اختطاف شده اند که از این میان، تنها هفت نفر از ربوده‌شدگان نجات یافته اند.

سازمان صحی جهان، ۱۱۳ حمله به مراکز و کارمندان صحی در افغانستان را از اول جنوری تا ۱۷ نومبر در ۷۷ ولسوالی ثبت کرده است.

XS
SM
MD
LG