لینک های دسترسی

Breaking News

مرد مسلمان متهم به 'قتل ناموسی' دخترانش در امریکا بازداشت شد


یاسر عبدالسعید، مرد ۶۳ سالۀ مسلمان و باشندۀ شهر دالاس ایالت تکزاس امریکا که به اتهام "قتل ناموسی" دو دخترش زیر تعقیب اف بی آی بود، دستگیر شد.

مقام‌های پولیس شهر دالاس به شبکۀ خبری فاکس گفته اند که یاسر سعید از سال ۲۰۰۸ به اینسو فراری بود و پولیس در تلاش بازداشت وی بود.

فاکس از قول مقام‌های پولیس گزارش داده است که آقای سعید که به خاطر معاشرت، نشست و برخاست آمنه و ساره، دختران ۱۷ و ۱۸ ساله‌اش، با پسران غیرمسلمان ناراض بود، در روز سال نو ۲۰۰۸ هر دو دخترش را برای صرف طعام به خانه دعوت می‌کند.

اما به گفتۀ پولیس، سعید که رانندۀ تکسی بود، هر دو دخترش را سوار بر موتر خود به شهر ایروینگ در همسایگی دالاس برده و سپس هر دو را در داخل موتر به ضرب گلوله از پا می‌آورد.

جف سپیوی، رییس پولیس شهر ایروینگ با تایید این رویداد گفت: "این مرد دو دخترش را در داخل تکسی اش ظالمانه به ضرب گلوله به قتل رسانده است...اکنون زمان تامین عدالت به آمنه و ساره آغاز شد."

سعید برای ۱۲ سال تمام در حال گریز از چنگ پولیس بود، تا اینکه شام چهارشنبه کارمندان اف بی آی محل او را در شهر جستن تکزاس تثبیت و شناسایی و سپس او را در فاصلۀ نه چندان دور از جستن بدون مقاومت و درگیری دستگیر کردند. به گزارش فاکس، سعید از سال ۲۰۱۴ به اینسو شامل فهرست ده فراری عمدۀ اف بی آی بود.

بر اساس گزارش فاکس، برادر و برادرزادۀ آقای سعید نیز به جرم پناه دادن و مخفی کردن یک فراری بازداشت شده اند.

اما برخی اعضای خانوادۀ سعید در صحبت با تلویزیون فاکس از دستگیری وی ابراز خرسندی کرده اند. پتریشیا اووینس، همسر پیشین سعید و مادر دختران قربانی به فاکس گفته است که اکنون خواهان تطبیق عدالت است.

اووینس گفت: "دخترانم دوست‌داشتنی، غم‌خوار و هوشیار بودند و همه را دوست داشتند و همه را کمک می‌کردند. آنان دو تن از بهترین دختران دنیا بودند و سزاوار آنچه با آنان شد، نبودند."

مقام‌های پولیس ایالت تکزاس گفته اند که سعید به جرم قتل محاکمه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG