لینک های دسترسی

Breaking News

افطاری مشترک؛ تلاش یک مسجد در امریکا برای آشنایی غیر مسلمانان با اسلام


گروه از غیرمسلمانان حین اخذ غذای افطار در مسجد ابوبكر صديق شهر مینیاپولیس امریکا
گروه از غیرمسلمانان حین اخذ غذای افطار در مسجد ابوبكر صديق شهر مینیاپولیس امریکا

یک مرکز اسلامی و مسجد در ایالت مینیسوتا به منظور آشنایی بیشتر و بهتر پیروان ادیان دیگر در مورد اسلام، یک ضیافت افطاری را برای آنان ترتیب داده بود.

پیروان بازدید کننده ادیان مختلف در این ضیافت مشترک در مسجد ابوبکر صدیق در شهر مینیاپولیس، یکجا با روزه داران مسلمان غذای افطار صرف کردند.

مولد علی، امام مرکز اسلامی ابوبکر صدیق، آنرا دعوت باز برای همه میداند.وی گفت: "دعوت باز به معنای تهیه افطاری برای مسلمانان و غیر مسلمانان است."

امام علی می‌گوید که این ابتکار بخشی از تلاش‌های آنان برای برابر کردن فرصت آشنایی غیر مسلمانان با اسلام و مسلمانان است.

مولد علی گفت: "ما در مورد برخی از تصورات نادرستی که مردم از رسانه‌ها می‌بینند و می‌شنوند صحبت کرده و سعی می‌کنیم برخی از این تصورات غلط را از بین ببریم و زیبایی‌های اسلام را برای شان توضیح بدهیم."

در جمع بازدیدکنندگان این مرکز، ریک جورجنسون، مدیر یک مکتب لیسه نیز حضور داشت. جورجنسون، که پسرش را به این مرکز آورده است، گفت پسرش علاقمند آشنایی با ادیان دیگر است.

وی افزود پسرش پرش‌های زیادی در مورد اعمال خاص، اعتقادات، ارکان و نحوه افطاری داشت، و با صرف افطار در مسجد هیجان انگیز شده است و چیزهای زیادی را در مورد اسلام آموخت.

رابین مانتی، یکی دیگری از بازدید کنندگان این مسجد می‌گوید که از درهای باز این مسجد و به اشتراک گذاشتن و توزیع غذا، موثرترین راه برای یافتن زمینه‌های مشترک و ایجاد ارتباط بین پیروان ادیان مختلف می‌باشد.

خانم مانتی گفت: "فکر می‌کنم اصل داستان همیشه این است که هر چه بیشتر در مورد یکدیگر بدانیم، و هر چه بیشتر با هم وقت بگذرانیم و باهم غذا بخوریم، بیشتر احساس نزدیکی می‌کنیم."

XS
SM
MD
LG