لینک های دسترسی

Breaking News

رمضان در سایه تورم اقتصادی در کشمیر تحت کنترول هند


رمضان در کشمیر تحت کنترول هند 
رمضان در کشمیر تحت کنترول هند 

مسلمانان در کشمیر تحت کنترول هند در ماه رمضان تحت فشار تورم اقتصادی رو به افزایش دست و پنجه نرم می کنند.

افزایش تورم در این منطقه زیر کنترول هند بر مواد غذا‌یی و سفره‌های مردم تاثیر منفی وارد کرده و روحیهٔ مردم را در این ماه تضعیف کرده است.

در سرینگر، شهر مرکزی کشمیر تحت کنترول هند، روزانه تعداد زیاد از نمازگزاران در مسجد قدیمی زیارتگاه عبدالقادر جیلانی، صوفی قرن دوازدهم، برای ادای نماز می‌روند.

سید مدثر گیلانی، امام این مسجد، گفت: "ماه رمضان یاد آورنده رنج است که فقرا متحمل می‌شوند و تا زمانیکه شخصی خودش روزه نگیرد، گرسنگی را که فقیر به آن مواجه است، درک کرده نمی‌تواند."

بازارهای سرینگر از خریدارانی که برای افطار غذا و سایر مواد خوراکی‌ می ‌خرند، مزدحم است، اما این بار آنان تورم شدیدی را احساس می‌کنند.

افزایش قیمت غذا و نوشیدنی‌ها، خانواده ها را مجبور کرده تا از خرید مواد معمول مثل خرما، میوه و آب میوه ها خودداری کنند. گوشت مرغ قیمت تر از نرخ تعیین شده توسط مقامات محلی فروخته می شود.

در ماه رمضان، مساجد و مؤسسات خیریه به طور مرتب برای فقرا غذا تهیه می کنند.

جاوید احمد، مسوول یک موسسهٔ خیریه بنام اتروت، از برنامه های تهیه غذا برای نیازمندان گفت: "قسمیکه ما در خانه هایمان افطاری ترتیب می دهیم، برای خانواده هایی که نزد ما ثبت نام کرده اند، همین نوع افطاری را می خواهیم. برای این کار ۱۱۰۰ بسته مواد غذایی برای بزرگسالان و ۳۰۰ بسته برای کودکان تهیه کرده ایم که بین مردمی که هیچ درآمد ندارند توزیع کنیم."

نمازگزاران باحضور در مساجد حین افطار برای صلح در کشمیر دعا می‌کنند، جایی که تندروان از سال ۱۹۸۹ با حاکمیت هند می جنگند و خواهان تبدیل شدن کشمیر تحت کنترول هند به عنوان بخشی از پاکستان یا یک کشور آزاد استند.

XS
SM
MD
LG