لینک های دسترسی

Breaking News

ثبت نام بیشتر از یک میلیون مسلمان در انتخابات امریکا


بیشتر از یک میلیون مسلمان امریکایی برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امسال ثبت نام کرده اند.

فعالین مسلمان گفته اند که جامعه مسلمان امریکا حالا با این تعداد در موقفی قرار می گیرند که می توانند در ایالت های با نفوس زیاد مسلمان تعیین کننده باشند.

شواری سازمان های مسلمانان ایالات متحده که گروه اصلی متشکل از بیست سازمان مدافع مسلمانان می باشد گفته است که کمپاین یک ساله یک میلیون راه دهنده از هدف تعیین شده فراتر رفته و دو برابر شما رای دهندگان مسلمان ثبت شده در امریکا به نسبت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ است.

بر طبق یک نظرپرسی شورای روابط اسلامی امریکا، سازمان فعالین مستقر در واشنگتن، ۸۶ درصد مسلمانان ثبت نام شده قصد دارند امسال در انتخابات رای بدهند.

مهاجرین عرب و جنوب آسیا که اکثریت جامعه مسلمان امریکا را در بر می گیرد به گونه تاریخی نبستا به تعداد کمی رای داده اند. اما فعالین می گویند که اظهارات دونالد ترمپ درمورد مسلمانان جامعه مسلمان را به حرکت در آورده است.

بر طبق نهاد تحقیقاتی پیو، حدود ۳،۳ ملیون مسلمان در امریکا زندگی می کنند که یک درصد نفوس ایالات متحده را شامل می شوند. حدود ۳،۳ میلیون مسلمان در امریکا واجد شرایط رای دهی استند.

اشتراک کم رنگ امریکایی افریقایی تبار

امریکاییان در رای گیری قبل از وقت انتخابات ریاست جمهوری این کشور به تعداد زیادی رای داده اند.

کمتر از یک هفته قبل از انتخابات عمومی، بیشتر از ۲۹ میلیون نفر رای داده اند. این رقم دو برابر تعدادی است که طی عین زمان در دوره قبل ریاست جمهوری چهار سال قبل رای دادند.

با وجود اشتراک زیاد رای دهندگان در رای گیری قبل از وقت، اما تا به حال شمار رای دهندگان امریکاییان افریقایی تبار به تعداد رای دهندگان انتخابات سال ۲۰۱۲ نیست.

این رقم کم، نگرانی کاندیان دموکرات مثل هلری کلنتن را که به گونه تاریخی از حمایت وسیع امریکاییان افریقایی تبار برخوردار است، افزایش یافته است.

کمپین اوباما به نفع کلنتن

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که وی تصور می کند اگر دونالد درمپ برنده انتخابات هفته آینده شود، کشور در خطر خواهد بود.

آقای اوباما برای هلری کلنتن دموکرات چهار شنبه در شهر چپل هل، ایالت نورث کرولینا کمپین کرد.

این ایالت برای هر دو کاندید، برای پیروزی در انتخابات پیروزی در آن التزامی است.

تازه ترین نظرسنجی در ایالت نورث کرولاینا ترمپ را با اختلاف یک اعشاریه پیشتر نشان می دهد.

XS
SM
MD
LG