لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر میانمار: هیچ فرق میان مسلمان و هندو قایل نیستم


باوجود موضعگیری های اخیر رهبر برما، فشارهای جهانی در برابر حکومت آن کشور بخاطر عدم رسیدگی به بحران در راخین، هنوز هم ادامه دارد
باوجود موضعگیری های اخیر رهبر برما، فشارهای جهانی در برابر حکومت آن کشور بخاطر عدم رسیدگی به بحران در راخین، هنوز هم ادامه دارد

آنگ سان سوچی، رهبر حکومت میانمار (برما) یک بار دیگر با تاکید بر پیش برد ماموریت نظامی بخاطر ریشه کن ساختن شورشیان از آن کشور، گفته است که هیچ فرق میان باشندگان مسلمان و هندو در برما قایل نیست.

خانم سوچی در یک مصاحبه با شبکۀ خبری رویترز گفته است که پیشینۀ اختلافات میان باشندگان مسلمان و غیر مسلمان در ولایت راخین – برما به قرن نزدهم میلادی برمیگردد و رسیدگی به آن در یک شب امکان ندارد، اما اضافه کرده که حکومت اش تلاش میورزد تا به همه افراد رنجدیده در قلمرو آن کشور کمک کند.

رهبر برما همچنان با تاکید بر ادامۀ عملیات پاکسازی شورشیان از آن کشور، گفته است "نمی خواهد افراد بی گناه آزار ببینند" ولی بیان داشته که "اجازه نمی دهد که تروریستان به فعالیت های خود ادامه دهد."

آنگ سان سوچی، دیروز سه شنبه نیز گفته بود که حکومت آن کشور تمام تخطی های حقوق بشر در ولایت راخین را محکوم می کند و به آن رسیدگی خواهد کرد.

خشونتها در ولایت راخین میانمار به تاریخ ۲۵ اگست پس از آن آغاز شد که به گفتۀ مقام های آن کشور "شورشیان روهینگیایی" بر پسته های پولیس و شبه نظامیان حکومتی یورش بردند.

در پاسخ به این حمله، قوای نظامی برما "عملیات پاکسازی" را برای ریشه کن کردن شورشیان راه اندازی کرد. روهینگیاییان فراری حکایت کرده اند که قوای نظامی، غیرنظامیان را نیز هدف گرفته و روستاها را در راخین به آتش کشیده اند.

ادامۀ فشار های جهانی

باوجود موضعگیری های پی در پی رهبر برما و تاکید بر ادامۀ عملیات پاکسازی شورشیان، فشارهای بین المللی در برابر حکومت برما هنوز هم ادامه دارد.

انتونیو گوتیرش، سرمنشی سازمان ملل متحد، روز گذشته حین سخنرانی اش به نشست سالانۀ مجمع عمومی ملل متحد، ضمن انتقاد از وضعیت پیش آمده بر مسلمانان روهنگیایی، از حکومت برما خواست تا به این بحران رسیدگی کند.

آقای گوتیرش گفت که مقامات برما باید عملیات نظامی را خاتمه بدهد و حق بازگشت مصؤن پناهجویان را رعایت کند. قبل از این نیز سرمنشی ملل متحد، بیجا شدن صدها هزار مسلمان روهنگیایی را در برما، پاک سازی قومی توصیف کرده بود.

در کنار سرمنشی ملل متحد، رئیس جمهور محمد اشرف غنی نیز در سخنرانی اش به مجمع عمومی ملل متحد، بی غوری رهبر برما را مورد انتقاد قرار داد و گفت " تصفیه نژادی در روهنگیا به شکل خاص تکان‎دهنده‎ میباشد. سکوت طولانی «آنگ سان سوچی» غم‎انگیز بود طوری که امیدهای ما به اینکه یک نماد حقوق بشر، اصل را بر قدرت ترجیح خواهد داد، به یأس مبدل شد."

خشونت های اخیر در ولایت راخین در برما باعث شده است تا حدود ۴٠٠ هزار مسلمان روهنگیایی به بنگله دیش فرار کنند.

باوجود افزایش فشارهای جهانی در برابر حکومت برما، تاهنوز معلوم نیست که چه تعداد دیگر با این جمعیت ۴٠٠ هزار نفری خواهد پیوست و تا چه زمانی با مشکلات روبرو خواهند بود.

رهبر برما: هیچ فرق میان مسلمان و هندو قایل نیستم
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:14 0:00

XS
SM
MD
LG