لینک های دسترسی

Breaking News

سرمنشی ملل متحد: آنچه بر مسلمانان روهنگیایی رخ می دهد، پاکسازی قومی است


بر اساس ارقام تازه ای که ملل متحد ارایه داشته است، تنها در سه هفتۀ اخیر، حدود ۳۷۰۰۰۰ نفر از میانمار به بنگله دیش پناه برده است
بر اساس ارقام تازه ای که ملل متحد ارایه داشته است، تنها در سه هفتۀ اخیر، حدود ۳۷۰۰۰۰ نفر از میانمار به بنگله دیش پناه برده است

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد، بیجا شدن صد ها هزار مسلمان روهنگیایی را در میانمار یا برما، پاک سازی قومی خوانده است.

منشی عمومی ملل متحد از مقامات آن کشور خواسته است تا بخاطر پایان یافتن خشونت ها در برابر اقلیت روهنگیایی، بیشتر از پیش دست به کار شوند.

قبل از این، زید رعد الحسین، کمیشنر عالی ملل متحد در بخش حقوق بشر، نیز عملیات نظامی علیه روهنیگیایی ها را ظالمانه توصیف کرده و آن را نمونه بارزی از پاکسازی نژادی خوانده بود.

این مقام ملل متحد همچنان گفته بود که حکومت میانمار تمام تخطی های را که صورت گرفته، باید مورد پیگرد قانونی قرار بدهد و به نمایندگان ملل متحد اجازۀ تام بدهد تا از مناطق آسیب دیده، دیدن کند.

شمار مهاجرین روهینگیایی در بنگله دیش، روز به روز افزایش می یابد. بر اساس ارقام تازه ای که ملل متحد ارایه داشته است، تنها در سه هفتۀ اخیر، حدود ۳۷۰۰۰۰ نفر از میانمار به بنگله دیش پناه برده است.

در عین حال، فریدریکا موگرینی، رئیس بخش سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، نیز خشونت علیه مسلمانان روهنگیایی را محکوم کرده و اضافه ساخته که ختم این خشونت ها باید اولویت داشته باشد.

این مقام اتحادیۀ اروپا گفته که لازم است تا همه جوانب به حقوق بشر احترام داشته باشند و اضافه کرده که "نیروهای امنیتی مسولیت خاص دارند تا از هر گونه خشونت علیه غیر نظامیان خودداری کنند."

پس از انتقادات شدید جامعۀ جهانی مبنی بر ناکام ماندن حکومت برما در رسیدگی به خشونت های اخیر در برابر مسلمانان روهینگیایی در غرب برما، آنگ سان سوچی، رهبر آن کشور، پلان اش را برای اشتراک در نشست مجمع عمومی ملل متحد در نیویارک، فسخ کرد.

واکنش های جهانی در برابر حکومت میانمار تشدید یافته است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:07 0:00

XS
SM
MD
LG