لینک های دسترسی

Breaking News

قرنطین شهر جلال آباد پایان یافت


شهر جلال آباد
شهر جلال آباد

شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار پس از قرنطین یک ماهه امروز به روی گشت و گذار مردم و تجارت باز شد، اما تاکید شده است که مردم باید فاصلهٔ‌ اجتماعی را مراعات کرده و از تجهیزات محافظتی صحی مانند دست‌کش و ماسک استفاده کنند.

اداره ولایتی ننگرهار پس از چاشت امروز نهم ماه می (۲۰ ثور) به کار و بارها در این شهر اجازه فعالیت داد.

این در حالی است که در این ولایت تا اکنون ۱۲ نفر از اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان باخته و ۱۵۴ نفر دیگر به کروناویروس مبتلا شده اند.

شاه محمود میاخیل، والی ننگرهار گفت که هوتل‌ها و رستوران‌ها از این امر استثنا استند.​

آقای میاخیل علاوه کرد که این تصمیم با در نظرداشت مشکلات جدی مردم اتخاذ شده است و به زودی با در نظر داشت وضعیت صحی در شهر در مورد سایر کار و بار ها به شمول وسایط نقلیه تجدید نظر صورت خواهد گرفت.

اتحادیه اصناف شهر جلال آباد با استقبال از رفع قرنطین گفته است که تلاش می‌ورزد تا مشتریان خویش را به استفاده از ماسک و دستکش تشویق کنند.

قرنطین شهر جلال آباد در حالی پایان یافت که بر اساس معلومات ریاست صحت ننگرهار، تنها امروز ۳۹ مورد مثبت کروناویروس در این ولایت ثبت شد.

وزارت صحت عامهٔ افغانستان هشدار داده است که اگر به توصیه های این وزارت مبنی بر باقی ماندن در خانه، مراعات فاصلهٔ‌ اجتماعی و استفاده از تجهیزات محافظتی صحی توجه نشود، وزارت صحت و حکومت قادر به کنترول ویروس نخواهند بود.

کروناویروس تا حال در افغانستان، جان ۱۱۵ نفر را در حالی گرفته است که ۴۰۳۳ نفر دیگر به بیماری ناشی از این ویروس مبتلا اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه نهم می (۲۰ ثور) بیش از سه میلیون و ۹۵۴ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۷۵ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG