لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلا شدن حدود ۴۰۰ کارمند صحی به کروناویروس در افغانستان


وزارت صحت افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۳ واقعۀ مثبت کروناویروس را ثبت کرده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی این وزارت روز شنبه نهم می (۲۰ ثور) به خبرنگاران گفت که با ثبت این واقعات، شمار مجموعی افراد مبتلا به کروناویروس در این کشور به ۴۰۳۳ نفر رسید.

آقای مجروح گفت که بیشترین این واقعات در ولایت‌های هرات، قندهار، ننگرهار و بلخ به ثبت رسیده اند.

به گفته معین وزارت صحت در یک روز گذشته شش تن در اثر بیماری کووید۱۹در ولایت‌های کابل، بلخ، لغمان، پنجشیر و جوزجان جان‌های شان را از دست داده اند.

به گفته آقای مجروح تا اکنون ۱۱۵ فرد متبلا به کروناویروس در افغانستان جان‌های شان را از دست داده اند.

او همچنان گفت از آغاز شیوع کروناویروس در افغانستان تا اکنون ۳۹۲ کارمندان صحی این کشور به ویژه داکتران به این ویروس مبتلا شده اند.

این مقام وزارت صحت افغانستان همچنان تاکید کرد که تلاش‌ها جریان دارد تا از مبتلا شدن بیشتر کارمندان صحی به ویژه داکتران در این کشور جلوگیری شود.

او همچنان گفت که وضعیت صحی فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان که به تازگی به این بیماری مبتلاشده، قناعت بخش است و به زودی به کارش بر خواهد گشت.

پیش از این مقام‌های این وزارت به خبرگزاری رویترز گفته بودند که کمبود وسایل محافظتی طبی چون ماسک، عینک، دستکش و چپن از یکسو و سطح پایان دانش مسلکی و فقدان آگاهی و معلومات برخی کارکنان صحی از روش‌های محافظتی و پیشگرانه در برابر انتان از سوی دیگر، سبب بروز این وضعیت شده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه نهم می (۲۰ ثور) بیش از سه میلیون و ۹۵۴ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۷۵ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG