لینک های دسترسی

Breaking News

قاچاق معادن ننگرهار توسط پاکستانی ها و چینایی ها - مقامات


مسؤلین محلی در ولسوالی گوشتۀ ولایت ننگرهار میگویند که قاچاقبران پاکستانی و چینایی به همکاری زورمندان محل، معادن این ولسوالی را قاچاق میکنند.

حاجی غالب مجاهد، ولسوال گوشته ضمن ابراز این مطلب، به صدای امریکا گفته است که با راه ‌اندازی یک عملیات نظامی توانسته اند که دو معدن بزرگ این ولسوالی را از چنگ قاچاقبران بیرون کنند، ولیاضافه کرده که معادن دیگر هنوز هم در معرض خطر قرار دارند.

ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار در امتداد خط دیورند موقعیت دارد که بر بنیاد آمار ریاست معادن و پترولیم، در این ولسوالی پنج معدن بزرگ و ده‌ها معدن کوچک موقعیت دارند.

اما نصرت الله اکرامی، رئیس معادن ننگرهار از قاچاق سنگهای قیمتی در ولسوالی گوشته ابراز بی‌ خبری کرده، اما گفته است که این موضوع را پیگیری میکند.

در عین حال، عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، در قبال ادعای ولسوال گوشته خوستار اسناد و مدارک شده و گفته است که "اداره ولایتی ننگرهار به همه توانایی در برابر قاچاق جدی است و ادعاهای که در مورد قاچاق صورت میگیرد خواستار استیم که با ما شریک شوند و اسناد ارایه شود، ما در برابر آن اقدام میکنیم".

قبل از این اتحادیه تجار تالک در ننگرهار به صدای امریکا گفته بود که گروۀ داعش نیز معادن سنگ‌های قیمتی در ولسوالی‌های شیرزاد و خوگیانی را در کنترول خود دارد و از آن استخراج میکنند.

XS
SM
MD
LG