لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان دهنده‌گان مظاهرات ننگرهار بازداشت شدند


محصلان معترض پرچم های داعش و طالبان را بر افراشته بودند.
محصلان معترض پرچم های داعش و طالبان را بر افراشته بودند.

والی ننگرهار شام امروز در نشست مشترک خبری با مقامهای امنیتی آن ولایت گفت که ۲۷ محصل پوهنتون آن ولایت به اتهام بی حرمتی به پرچم ملی افغانستان و راه اندازی مظاهرات بازداشت شده است.

سلیم خان کندزی گفت که این افراد در لیلیه بازداشت شده و از نزد شان یک مقدار اسناد و پرچمهای داعش و طالبان نیز به دست آمده است. او افزود که دو محصل بازداشت شده از ولایت ننگرهار و ۲۵ محصل دیگر از سایر ولایتها می باشند.

آقای کندزی گفت "ما ترتیبات گرفتیم و چند روز بالای این پلان عملیاتی کار کردیم تا اینکه آن عده محصلان که در مظاهرات در مخالفت با نظام افغانستان شعار سرداده و به بیرق ملی ما بی حرمتی کرده بودند، به طریقه درست شناسایی و بازداشت شدند."

جنرال فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیه ننگرهار گفت که عملیات قوای مشترک افغان از ساعت ۱۱ شب گذشته تا بامداد امروز در صحن و اطراف پوهنتون ادامه داشت. او افزود که دو محصل دیگر تا هنوز تحت تعقیب قرار داشته و تا هنوز بازداشت نشده اند.

قوماندان امنیۀ ننگرهار گفت که بازداشت شده‌گان به جرم شان اعتراف کرده و گفته اند که در ولایت های مختلف کشور با گروه های مسلح مخالف دولت همکاری دارند.

آقای شیرزاد به خبرنگاران گفت که در هنگام مظاهرات پولیس به خاطر جلوگیری از بروز خشونت و تلفات مردم، عمداً از انجام برخی اقدامات خودداری کرد.

او گفت "از بعضی اقدامات خود داری ورزیدیم تا بتوانیم در جریان یک هفته پلانهای مشترک بگیریم و افراد اصلی را که به نفع مخالفان مسلح دولت شعار می داند و فعالیت می کردند، شناسایی کنیم. آنان را تحت تعقیب قرار داده بودیم و دیشب در داخل پوهنتون و اطراف آن که در اطاقهای کرایی به سرمی بردند بازداشت کردیم."

جنرال داد محمد حریفی رئیس امنیت ملی ننگرهار می گوید که تدابیر امنیتی در پوهنتون ننگرهار افزایش یافته است. او افزود که برای شناسایی و تحقیقات آن عده استادان پوهنتون ننگرهار که گمان می رود با مظاهره کنند‌ه‌گان هم دست بودند، تلاشها جریان دارد، اما به گفتۀ وی تا هنوز هیچ استادی در پیوند با این رویداد بازداشت نشده است.

صدها محصل پوهنتون ننگرهار روز شنبه به بهانۀ طلب حقوق بدل اعاشۀ شان در داخل پوهنتون ننگرهار مظاهره کرده و بیرقهای داعش، طالبان و حزب اسلامی را برافراشته و پرچم های ملی افغانستان را زیر پا کردند.

مظاهره کننده‌گان همچنان بر ضد حکومت افغانستان و به حمایت از گروه طالبان و داعش شعار سر می دادند.

وزارت تحصیلات عالی افغانستان پی از این رویداد مظاهره کنند‌ه‌گان پوهنتون ننگرهار را مخربین خواند و گفت که عاملان آن شناسایی و پیگرد خواهند شد.

XS
SM
MD
LG