لینک های دسترسی

Breaking News

پیشرفت شگفت‌انگیز در فضا در زمینۀ درمان سرطان


فرانک روبیو، فضانورد ناسا که داکتر و پیلوت نظامی نیز است، تحقیقات جدید را در ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام داده است.
فرانک روبیو، فضانورد ناسا که داکتر و پیلوت نظامی نیز است، تحقیقات جدید را در ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام داده است.

مقام‌های ادارهٔ تحقیقات فضایی ایالات متحده (ناسا) گفته‌اند که تجارب دانشمندان در محیط بدون جاذبه در فضا به پیشرفت عجیب و شگفت‌انگیز در زمینۀ درمان سرطان منتج شده است.

فرانک روبیو، فضانورد ناسا که داکتر و پیلوت نظامی نیز بوده است، در آخرین ماموریت‌اش در فضا، تحقیقاتی را در مورد سرطان انجام داده است. او گفت: "فضا محیط منحصر به فرد برای تحقیق است."

روبیو افزود که نه تنها سلول‌ها در فضا زودتر پیر شده و تحقیقات را تسریع می‌بخشد، بلکه ساختار سلول‌ها و انساج نیز در فضا "صاف‌تر" می‌باشد.

بل نلسن، رییس ناسا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که آنگونه که سلول‌ها در زمین زیر تاثیر جاذبه انباشته می‌شوند، در فضا چنین نبوده و در آنجا "معلق" اند و به گفتۀ وی این وضعیت زمینه را برای تحلیل و تدقیق بهتر ساختار مالیکولی سلول‌ها فراهم می‌کند.

نلسن افزود که تحقیقات انجام شده بر سرطان در فضا، می‌تواند منجر به تاثیرات بهتر دواهای ضد سرطانی شود. در این تحقیقات در ایستگاه بین‌المللی فضایی، دوای ضد سرطانی به نام کیترودا، محصول شرکت دواسازی مرک تحقیق و بررسی شده است.

نلسن گفت که بر مبنای این تحقیقات، دانشمندان قادر خواهند بود تا دواهای ضد سرطانی را تولید کنند که به سادگی در معاینه خانه داکتر به بیمار تزریق شود، تا اینکه بیماران مبتلا به سرطان روش‌های طولانی و دردناک کنونی سرطان درمانی را تجربه کنند.

با اینحال، سال‌ها طول خواهد کشید تا تحقیقات سرطان درمانی در فضا تکمیل و نهایی شده و دواهای ساده اما موثر ضد سرطان در دسترس بیماران قرار گیرد.

نلسن گفت که تحقیقات در مورد سرطان در فضا بیش از چهار دهه پیش آغاز شده بود، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه داشته است.

جو بایدن، رییس جمهور کنونی ایالات متحده، در سال ۲۰۱۶ و هنگامی که معاون ریاست جمهوری ایالات متحده بود برنامه تحقیقات در مورد سرطان در فضا را راه اندازی کرد.

سرطان دومین عامل مرگ و میر انسان‌ها در ایالات متحده بوده و در سال ۲۰۱۵ یک پسر بایدن نیز در اثر ابتلا به سرطان مغز درگذشت.

گروه

XS
SM
MD
LG