لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو: با شکست داعش، ماموریت ما پایان نیافته است


ناتو: همکاری های نظامی را ضروری خوانده اما اگرعناصر دیگر به مانند سیاست، اقتصاد و قضا با آن اضافه شود، تاثیر دوامدار خواهد داشت.
ناتو: همکاری های نظامی را ضروری خوانده اما اگرعناصر دیگر به مانند سیاست، اقتصاد و قضا با آن اضافه شود، تاثیر دوامدار خواهد داشت.

جنرال پتر پاوِل، رئیس کمیتۀ نظامی پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو، میگوید که با شکست داعش در عراق و سوریه، اکنون نقش این سازمان از اجرای عملیات محاربوی، به تلاش های باثبات ساختن تغییر خواهد کرد.

جنرال پاول که قبل از آغاز یک نشست دو روزۀ وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل صحبت می کرد، گفت که: " با شکست داعش در عراق و سوریه، مأموریت هنوز پایان نیافته، بلکه وارد یک مرحلۀ متفاوتی شده که بر عملیات محاربوی کمتر تمرکز داشته و بیشتر بر امنیت و ثبات متمرکز است."

در نشست بروکسل که دیروز آغاز یافته و قرار است امروز نیز ادامه داشته باشد، در کنار موضوع مبارزه با گروۀ داعش، مسایل امنیتی افغانستان، عصری سازی سازمان ناتو، اوضاع در اوکراین و گرجستان نیز شامل اجندای بحث وزرای دفاع ناتو می باشد.

در آغاز این نشست، ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو نیز حضور داشت. در سال ٢٠١٨ این نخستین نشست ناتو می باشد که در آن روی مسایل افغانستان و شرق میانه صحبت می شود.

جنرال پاول، همچنان ضمن تاکید بر اهمیت همکاری های نظامی گفت که "اگر عناصر متعدد دیگر به مانند سیاست، اقتصاد و قضا با آن اضافه شود، تاثیر دوامدار خواهد داشت".

با شکست داعش در شرق میانه، این هراس وجود دارد که گویا جنگجویان این گروه به افغانستان سرازیر خواهند شد. اما جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، به تازگی به یکی از رسانه های امریکایی گفته که او در مدت دو سال وضعیت در افغانستان را مبدل خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG