لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در هالند؛ برای نخستین بار قیود گشت و گذار نافذ می‌شود


صدر اعظم هالند گفته است که برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در آن کشور، برای نخستین بار پس از آغاز این همه‌گیری، قیود گشت و گذار در سراسر آن کشور نافذ می‌شود.

مارک رته روز چهارشنبه ۲۰ جنوری (اول دلو) در یک کنفرانس خبری گفت که قیود گشت و گذار سر از روز جمعه ۲۲ جنوری نافذ شده و تا دهم فبروری از ساعت ۸:۳۰ شب تا ۴:۳۰ صبح نافذ خواهد بود.

به دلیل نگرانی از گسترش گونه‌های جدید کروناویروس، صدر اعظم هالند گفت که سر از تاریخ ۲۳ جنوری پروازها از بریتانیا، افریقای جنوبی و امریکای جنوبی به هالند متوقف خواهد شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح چهارشنبه ۲۰ جنوری شمار واقعات مثبت کووید۱۹ در بین جمعیت ۱۷.۲ میلیون نفری هالند به ۹۴۰ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به ۱۳۳۵۰ مورد می‌رسد.

آقای رته و اعضای کابینۀ وی جمعۀ گذشته به خاطر افتضاح مرتبط با مالیات کودکان استعفا کردند، تا برگزاری انتخابات در اواسط ماه مارچ حکومت را سرپرستی خواهند کرد و صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد اقدامات مرتبط با همه‌گیری کروناویروس را خواهند داشت.

هالند از آغاز همه‌گیری کروناویروس یک سلسله اقدامات به شمول انسداد مکاتب و فروشگاه‌های غیرضروری را عملی کرده است، اما این نخستین بار است که قیود گشت و گذار در آن کشور نافذ می‌شود.

XS
SM
MD
LG