لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات میان حزبی نامزدان دموکرات ریاست جمهوری امریکا در نیوهمشیر برگزار شد


انتخابات میان حزبی نامزدان دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا در ایالت نیوهمشیر روز سه شنبه ۱۱ فبروری (۲۲ دلو) برگزار شد و در برخی ساحات این ایالت مراکز رایدهی تا ساعت هشت شام باز خواهد بود.

رای دهی در این ایالت شرقی و پوشیده از برف امریکا، ساعت دوازده شب قبل آغاز شد و در طول روز با وجود هوای سرد و در برخی نقاط برفباری، شهروندان امریکا در این رایدهی شرکت کردند. در میان رای‌دهندگان جوانانی هم بودند که برای نخستین بار رای می‌دادند.

ماتیو، باشندۀ شهر مانچستر ایالت نیوهمشیر به صدای امریکا گفت: "در این سال‌ها به خاطر تنبلی در انتخابات شرکت نکرده بودم؛ اما، امسال خواستم سهم خود را به عنوان شهروند ادا کنم."

دانیل مرد کاهل شهر مانچستر یکی دیگر از رای دهندگان بود که رایدهی را مهم خوانده و به گفتۀ وی "همه افراد واجدشرایط از این حق خود برای جامعه ای شان استفاده کنند."

در این میان، نامزدان دموکرات نیز در جمع رای دهندگان حضور یافتند و از هواداران شان خواستند که "حتما" رای دهند.

بدون در نظر داشت اینکه کدام کاندید دموکرات خواهد توانست پیروز این انتخابات میان حزبی شود، تحلیلگران می گویند که این انتخابات میدان را برای کاندیدان پیشتاز بازتر خواهد کرد.

جو بایدن، معاون پیشین ریاست جمهوری امریکا و از نامزدان دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا گفته است که سه شنبه شب نیوهمشیر را ترک کرده به کارولینای شمالی و بعداً به نوادا خواهد رفت؛ دو ایالتی که در آن نیز انتخابات میان حزبی دموکرات‌ها برگزار خواهد شد.

اما سناتور برنی سندرز که از جمله کاندیدهای پیشتاز نیوهمشیر به شمار می رود، سه شنبه شب در یک گرد همآیی انتخاباتی در شهر مانچستر حضور خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG