لینک های دسترسی

Breaking News

انتخاب رئیس جدید حزب دموکرات


تام پیریز، رئیس جدید حزب دموکرات با آزمونهای بزرگ احیای حزب مواجه است
تام پیریز، رئیس جدید حزب دموکرات با آزمونهای بزرگ احیای حزب مواجه است

تام پیریز، وزیر کار حکومت براک اوباما رئیس جمهورپیشین به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات امریکا طی رای گیری روز شنبه انتخاب شد. او اکنون به وظیفه خطیر تجدید ساختمان حزب که به تعقیب پیروزی دانلد ترمپ جمهوری از هم پاشید، مکلف می باشد.

رای گیری کمیته ملی حزب دموکرات طی مراسمی در اتلانتا برگزار شد و در نهایت تام پیریز در دور دوم رای گیری به این سمت انتخاب شد.

رقابت نهایی میان تام پیریز اعتدال پسند و کیت الیسون مترقی نماینده دموکرات ایالت مینسوتا در مجلس نمایندگان بود که آقای پیریز با 235 رای در برابر 200 رای اقای الیسون به پیروزی رسید.

بزودی بعد از انتخاب به سمت رئیس حزب، تام پیریزکیت الیسون را به حيث معاون کمیته ملی حزب دموکرات تعین نمود که از طرف اعضای این کمیته مورد تایید قرار گرفت.

تام پیریز- فرزند یک مهاجر اهل دومنیکن است وکیت الیسون نخستین نماینده مسلمان درکانگرس ایالات متحده می باشد.

پیریز گفت "ماه همه درین یکجا هستیم." او از دموکراتها خواست تا در مقابل آنچه او ویرا "بد ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده" خواند به پا خیزند.

او در اوایل شنبه به کمیته ۴٧۴ عضوی گفت که حزب از "بحران اعتماد و بحران مطرح بودن رنج می برد."

پیریز کوشید تا وظایفی را که در برابر رهبران برجسته حزب دموکرات که می خواهند به تعقیب شکست هیلری کلنتن اعتبار دوباره حزب را کسب کنند، خاطر نشان کند.

پیریز گفت "مانیاز داریم تا مردم را بخوانیم، به ندای آنها گوش فرا دهیم. ما نیاز داریم تا از ابتدا آغاز کنیم."

الیسن را که سناتور برنی ساندرز ترقی پسند و طرفداران صریح لهجه او تایید کردند گفت که دموکراتها به خاطری به این معضله دچار شدند که آنها نه تنها یک انتخابات را باختند، بلکه هزاران تای آنرا باختند، در تمام سطوح حکومت از شوراهای محلی گرفته تا قصر سفید در ماه نوامبر.

رئیس جدید کمیته ملی حزب دموکرات ازحزبی سرپرستی خواهد کرد که از لحاظ مالی در انتخابات ٢٠١٦ به مشکل دچار شده است. اما این حزب به سبب اعتراضات گسترده سرتاسری برعلیه رئیس جمهور ترمپ و پالیسی های او توانمند شده است.

یکی ازین اعتراضات سرتاسری زنان در ٢١ جنوری در واشنگتن یک روز بعد از به قدرت رسیدن دانلد ترمپ به وقوع پیوست که بزرگترین گرد هم آیی در تاریخ ایالات متحده محسوب می شود.

پیریز همچنان مواجه با آزمون بزرگ اعاده حیثیت حزب به تعقیب شکست های سنگین در انتخابات میان دوره ای ٢٠١٠ و ٢٠١۴ می باشد که در اثر آن جمهوری خواهان به هردو مجلس کانگرس امریکا تسلط یافتند.

تام پیریزهمچنان باید اماده کردن کاندید های احتمالی مناسبی را برای مقابله در انتخابات ٢٠٢٠ ریاست جمهوری به عهده بگیرد.

XS
SM
MD
LG