لینک های دسترسی

Breaking News

مصرف پروتین نباتی سبب طول عمر می‌شود – پژوهش


افرادی که پروتین مورد نیاز خود را از نباتات می‌گیرند، عمر درازتر از کسانی دارند که نیاز پروتین خود را از گوشت مرفوع می‌کنند.

پژوهش جدیدی در جاپان که انجام آن دو دهه طول کشیده و در آن حدود ۷۱ هزار فرد میان‌سال مورد مطالعه قرار گرفته، به این نکته پی برده است.

یافته‌های این پژوهش نشان داده است که افرادی که پروتین گیاهی مصرف کرده اند، کمتر به بیماری‌ها قلب و رگ‌ها مبتلا شده اند.

پیش از این نیز پژوهش‌های علمی ثابت کرده بود که مصرف زیاد پروتین حیوانی با خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های مزمن؛ و برعکس، مصرف پروتین نباتی با خطر کمتر ابتلا به این بیماری‌ها ربط دارد.

نتایج پژوهش جدید در جاپان نشان داد که فقط کاهش سه درصدی مصرف پروتین حیوانی و جاگزین کردن آن با پروتین نباتی، مرگ و میر ناشی از سرطان را ۳۹ درصد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و رگ‌ها را تا ۴۲ درصد کاهش می‌دهد.

شرکت کنندگان این پژوهش که چهار درصد مصرف پروتین حیوانی را با پروتین نباتی جاگزین کرده بودند، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان نزد شان تا ۵۰ درصد کاهش یافت.

دانشمندان گفته اند که خوردن نباتات به ویژه مغزیات، سویا، عدس، لوبیا و نخود سبب بهبود قابل ملاحظه در تنظیم چربی و فشار خون و نیز وزن بدن می‌شود. برعکس، خوردن پروتین‌های حیوانی با خطر بیشتر ابتلا به بیماری شکر، امراض قلب و رگ‌ها و سرطان‌ها ربط داده شده است.

XS
SM
MD
LG