لینک های دسترسی

Breaking News

اوج دوبارۀ کووید۱۹ در ایران؛ شفاخانه‌ها با کمبود بستر روبرو اند


ایران بار دیگر شاهد شیوع گستردۀ کروناویروس بوده و تنها در یک شبانه روز گذشته ۴۳۹۲ واقعۀ جدید کووید۱۹ در آن کشور ثبت شده است.

این سومین موج شیوع همه‌گیری کروناویروس در ایران است. شهر تهران، پایتخت ایران بیشترین واقعات جدید را ثبت کرده است، کمبود شدید بستر در شفاخانه‌ها محسوس است.

مسوول بخش امراض انتانی شفاخانۀ مسیح دانشوری تهران به خبرگزاری دولتی ایران گفته است که به دلیل نبود بستر، امبولانس‌های حامل بیماران کووید۱۹ از یک شفاخانه به شفاخانۀ دیگر سرگردان اند و هیچ مرکزی به دلیل نداشتن بستر قادر به پذیرفتن بیماران نیست.

وزارت صحت ایران روز پنج‌شنبه هشتم اکتوبر (۱۷میزان) اعلام کرد که در یک شبانه روز گذشته ۲۳۰ بیمار کووید۱۹ در آن کشور درگذشته اند که با این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایران به ۲۷۸۸۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت صحت ایران به خبرگزاری دولتی آن کشور گفت که شمار مبتلایان کروناویروس در ایران به بیش از ۴۸۸ هزار نفر رسیده است.

با اوج دوبارۀ بیماری، پوشیدن ماسک که از ماه جولای به اینسو در فضای سربسته در ایران جبری بود، سر از روز شنبه در فضای باز در شهر تهران اجباری می‌شود، اما به گزارش رسانۀ دولتی ایران برخی مردم آن کشور پوشیدن ماسک را به تمسخر گرفته و مقررات را رعایت نمی‌کنند.

مکاتب، پوهنتون‌ها، کتابخانه‌ها، مساجد، موزیم‌ها، سینما‌ها، ورزشگاه‌ها و دیگر اماکن عامه در تهران از تاریخ سوم اکتوبر برای یک هفته مسدود است و مسوولان برنامۀ مجادله با کروناویروس، خواستار تمدید انسداد اماکن عامه شده اند.

XS
SM
MD
LG