لینک های دسترسی

Breaking News

نیویورک تایمز: 'حملۀ دیروز یکی ازمهمترین واقعات از زمان آغاز جنگ در ده سال گذشته است'


نیویورک تایمز: 'حملۀ دیروز یکی ازمهمترین واقعات از زمان آغاز جنگ در ده سال گذشته است'
نیویورک تایمز: 'حملۀ دیروز یکی ازمهمترین واقعات از زمان آغاز جنگ در ده سال گذشته است'

حمله ٢٩ اکتوبردرکابل درمطبوعات ایالات متحده به گونۀ وسیع انعکاس یافته و این مطبوعات می نویسند که طالبان ستراتیژی خود را درجنگ تغییرداده اند.

به این ارتباط روزنامه نیویارک تایمز می نویسد که حملۀ دیروز یکی ازمهمترین واقعات از زمان آغازجنگ در ده سال گذشته می باشد که به تعقیب حمله برسفارت ایالات متحده و قرارگاه مرکزی ناتو در کابل انجام می شود.

نیویارک تایمز می نویسد که حملۀ روز شنبه در جاده دارلامان کابل یکی دیگر از علایمی است که نشان دهندۀ تغییر ستراتیژی طالبان در جنگ بوده و عکس العملی در برابر ازدیاد عساکر امریکایی در افغانستان می باشد. با ازدیاد عساکر امریکایی درافغانستان طالبان از مراکز مهم شان درجنوب محروم شده و حال نمی توانند روال عادی جنگ را بر ضد قوت های ناتو و امریکایی به پیش ببرند.

روزنامه از قول مامورین امریکایی می نویسد که این کارطالبان به هدف از بین بردن اعتماد مردم نسبت به حکومت کابل می باشد زیرا حکومت افغانستان توانسته است مسؤولیت شهر کابل و چندین ولایت را به عهده گیرد.

روزنامه نیویارک تایمز به دوام مطلب می نویسد که ناتو سعی دارد تا پیشرفت های جنگ را برجسته نشان دهد و این درحالی است که اداره اوباما برای تمویل جنگ با مشکلات مواجه بوده و می کوشد تا مطابق به تقسیم اوقات داده شده، تا ختم سال ٢٠١۴ عساکر امریکایی را از افغانستان بیرون کشد. اما حمله اخیرمقاومت طالبان را نشان داد که حتی می توانند درداخل شهرکابل که استحکامات زیادی دارد حملاتی را به این سطح انجام دهند.

روزنامه می نویسد که برعلاوه این واقعه یک عسکر افغان با سلاح دست داشته اش بالای نیروهای آسترالیایی اتش گشود و سه تن آنان را از بین برد. این خود نشان دهنده تشنج میان امریکایی ها و متحدین افغان می باشد.

به نوشته روزنامه حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان این حمله را بزدلانه توصیف کرد که رنج فراوانی برای مردم افغانستان با خود دارد. او ذکری از تلفات عساکر امریکایی نکرد. این نحوه واکنش ازجانب حامد کرزی، سبب آزردگی بیشتر مامورین امریکایی شد. آنهایی که قبلاً از تبصره دیگر حامد کرزی درمورد جانب داری ازپاکستان رنجیده بودند، اکنون در مورد ثبات حامد کرزی منحیث یک متحد باعزم راسخ درذهن خود سوالاتی دارند.

روزنامه ازقول سفیر ایالات متحده درکابل می نویسد که تلفات روزشنبه را درکابل عظیم توصیف کرده است که برای خانواده های امریکایی بهای سنگین داشته است.

XS
SM
MD
LG