لینک های دسترسی

Breaking News

نشریه انترنتی بلومبرگ: بررسی رویدادهای امنیتی افغانستان


ທ່ານ William Baum ຜູ້ອໍານວຍການ ວີໂອເອ ພະແນກ ເອເຊຍຕາເວັນອອກ ປາຊິຟິກ&nbsp;<br />
ທ່ານນາງ ດາຣາ ບັກຄໍາ ຫົວໜ້າພະແນກ ພາສາລາວ ວີໂອເອ<br />
ທ່ານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ Daniel Clune
ທ່ານ William Baum ຜູ້ອໍານວຍການ ວີໂອເອ ພະແນກ ເອເຊຍຕາເວັນອອກ ປາຊິຟິກ&nbsp;<br /> ທ່ານນາງ ດາຣາ ບັກຄໍາ ຫົວໜ້າພະແນກ ພາສາລາວ ວີໂອເອ<br /> ທ່ານເອກອັກຄະລັດຖະທູດ Daniel Clune

اکثریت نشرات خارجی و داخلی اخبار مربوط به یک حملۀ انتحاری درشهر تالقان مرکز ولایت تخار را که منجر به کشته شدن ۱۵ تن مجروح شدن ۴۵ گردید، به چاپ رسانیدند.

در ضمن گزارشاتی هم در مورد کشته شدن دو عسکر امریکایی توسط یک عسکر افغان در ولایت فراه هم در صفحات روزنامه های چاپ ۲۵ دسمبر سال ۲۰۱۱ به چشم میخورد.

صفحه انترنتی بلومبرگ در بخش آخرین تحولات در مورد افغانستان از قول حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان می گوید که حملات شب هنگام قوای ناتو و تلاشی خانه های مردم را مانع امضای قرار داد ستراتیژیک افغانستان با ایالات متحده خوانده است.

به نوشته آقای کرزی به روز شنبه طی اعلامیه یی گفت که عملیات های مستبدانه و تلاشی خانه های مردم چندین سال است که مشکل عمده یی را بین افغانستان و ناتو خلق نموده است.

و یکی از موانع بزرگ، سر راه امضای قرار داد همکاری های ستراتیژیک با ایالات متحده شده است، قراردادی که راه را برای همکاری ها بین دو کشور بعد از سال ۲۰۱۴ هموار مینماید.

بلومبرگ میگوید، محمد ظاهر صافی که از جانب کرزی برای تحقیق در مورد عملیات شب هنگام ناتو در سه ساحه تعیین شده است، طی اعلامیه یی گفته است که این عملیات ها باعث مجروح شدن افراد غیر نظامی شده است.

قوای آیساف، هفته گذشته، از عملیات های شب هنگام حمایت کرده و آن را وسیله مصؤونی برای هدف گیری تندروان در افغانستان قلمداد نمود.

XS
SM
MD
LG