لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش ارزش جهانی نفت و مشکلات اقتصادی نایجریا


رفاه کشورهای افریقای از مدت های طولانی به این سو با قیمت نفت باهم ارتباط داشته است.این در حالیست که قیمت نفت خام از اوج خود در سال ۲۰۱۴ به ۳۵ دالردرهر بیرل کاهش یافت که نظر به گفته های تحلیلگران این وضعیت برای کشور های افریقایی نگران کننده بوده است.

بیسمارک ریوان، مدیر اجرایی یک شرکت مشورتی مالی در شهر لاگاس نایجریا می گوید "اگر دیده شود تاثیر کاهش ارزش نفت فاجعه بار است و از نظر مقدار، بسیار بزرگ و کاملا زیان بار می باشد".

نایجریا بیش از دو میلیون بیرل نفت روزانه تولید می کند که این کشور را به بزرگترین تولید کننده نفت خام در افریقا قرار می دهد. تقریبا ۷۰ درصد درآمد حکومت آن کشور از فروش نفت به دست می آید در حالیکه اداره ملی آمار از ۶۹ درصد از صادرات نفت خبر می دهد.

دولاپو اونی، رئیس اداره تحقیقاتی انرژی «اکو بانک» می گوید که اتکا بر پول درآمد نفتی نایجریا را در یک وضعیت بی ثبات قرار داده است.

اونی گفت "نفت اساسا منبع اصلی درآمد اقتصادی و برای پیش برد بودجه به کار می رود و این امر واقعا سرمایه گذاری را در بخش اقتصاد به خود جلب کرده است".

سرمایه گذاری های زیرساخت ها

محمدو بُوهاری، رئیس جمهورنایجریا با تعهد ایجاد مشاغل و کاهش فساد اداری برنده انتخابات سال ۲۰۱۵ آن کشور شد.

به تازه گی ، رئیس جمهور بوهاری – بودجه آن کشور را به پارلمان پیش کرد که تقریبا دو برابر بودجه سال گذشته است و سرمایه گذاری های متعدد در زیرساخت ها شامل این بودجه می شود.

اما آقای ریوان، مدیر اجرایی یک شرکت مشورتی مالی می گوید که قیمت نفت ممکن حکومت را مجبور سازد تا از برخی پروژه های وعده داده شده خود منحرف شود.

او می گوید "در صورتی که تعهدات حکومت به مردم در حالت تعلیق بماند و حکومت پول را در تجملات و نمایش به مصرف برساند، اینجاست که بحران ایحاد می شود. اما اگر حکومت سختگیرانه و صرفه جو باشد، پس وعده های داده شد تا زمانی ثبات مالی – در حال سردرگم باقی می ماند که هیچ کس از آن گریز کرده نمی تواند."

کاهش در قمیت نفت ممکن اجندای آقای بُوهاری را متضرر سازد اما اونی می گوید این وضعیت می تواند حکومت نایجریا را مجبور کند تا تغیرات عمده ای را در صنعت نفت خود ایجاد کند.

گزارش: کرس استین، خبرنگار صدای امریکا

ترجمه: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG