لینک های دسترسی

Breaking News

نظام‌الدین قیصاری به ظن جعل اسناد در ایران بازداشت شد


نظام‌الدین قیصاری، قوماندان امنیه پیشین ولسوالی قیصار ولایت فاریاب به ظن جعل اسناد توسط پولیس ایران بازداشت شده است.

خبرگزاری تسنیم ایران گزارش داده است که نظام‌الدین قیصاری امروز ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) به اتهام جعل اسناد و فریب مهاجران افغان در ایران از سوی پولیس تهران بازداشت شد.

مهدی محمودی، رییس امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران به خبرگزاری تسنیم گفته است: "این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان خود به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده و اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود."

این مقام ایرانی افزوده است که قیصاری با افتتاح سه دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومۀ پایتخت برای مهاجرین افغان و به ویژه مهاجرینی که اسناد اقامت نداشتند، در مقابل پول، اسناد جعلی هویت فراهم می‌کرد.

پس از آنکه طالبان شهر مزارشریف را تصرف کردند، قیصاری به اسارت جنگجویان این گروه درآمد، اما سپس رها شد و از آنجا به ایران رفت. او در صفحهٔ فیسبوک‌اش خود را نماینده مهاجران افغانستان در ایران خوانده است.

در ویدیو‌هایی که چندی پیش در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شده، نظام‌الدین قیصاری در حالی که از افتتاح دفتراش در ایران به مردم معلومات می‌دهد، گفته است که مشکلات مهاجرین را به گونهٔ قانونی حل می‌کند.

او افزوده است: "ما مردم کار غیر قانونی نمی‌کنیم. تقلب نمی‌کنیم. از تقلب خیلی بدم می‌آید. من اصلاً دشمن تقلب‌کار استم."

XS
SM
MD
LG