لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان پولیس و افراد قیصاری در بلخ


نیروهای امنیتی و دفاعی افغان پس از نزدیک به ۲۰ ساعت درگیری با افراد وفادار به نظام الدین قیصاری، وارد اقامتگاه آقای قیصاری در ناحیۀ پنجم شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ شده اند.

اجمل فایز، قوماندان امنیۀ ولایت بلخ گفت که در جریان درگیری، هفت نفر از افراد وابسته به قیصاری از پا درآمده اند.

آقای فایز گفت که تلاش‌ها برای بازداشت نظام الدین قیصاری جریان دارد. اما تا کنون از بازداشت اقای قیصاری اطلاعی در دست نیست.

نظام الدین قیصاری یا طرفدارانش در مورد درگیری و تلفات افرادشان به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

نیروهای امنیتی و دفاعی افغان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته به هدف بازداشت نظام الدین قیصاری، اقامتگاه وی را محاصره کردند، اما با مقاومت افراد وابسته به آقای قیصاری روبرو شدند.

در همین حال، عنایت الله بابر فرهمند، عضو ارشد حزب جنبش ملی اسلامی و معاون رییس جمهور در تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی گفته است که تلاش‌ها برای میانجیگری میان طرفداران قیصاری و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با بن بست روبرو شده است.

شماری از هواداران نظام الدین قیصاری پس از چاشت یک‌شنبه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) در اعتراض به محاصره و حمله بر منزل آقای قیصاری دست به تظاهرات زدند.

عادل شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ به صدای امریکا گفت: "از طرف نهادهای عدلی و قضایی مکتوبی مواصلت کرد و با تشریک تمامی نیروهای امنیتی خانه‌اش را محاصره کردند؛ اما نیروهای قیصاری با گلوله پاسخ دادند. از ۱۲ شب جنگ به شکل وقفه‌یی ادامه داشته و تلاش داریم به طریق ممکن افراد مسلح غیرمسوول قیصاری به شمول نظام‌الدین قیصاری بازداشت شود و قانون بالای شان تطبیق شود".

شاهدان در شهر مزار شریف به صدای امریکا گفتند که از نیمه‌های شب گذشته تا صبح درگیری جریان داشت و صدای اسلحه سبک و سنگین شنیده می‌شد.

سخنگوی پولیس بلخ گفت که پیش از این شکایاتی را مبنی بر باج‌گیری و زورگویی آقای قیصاری دریافت کرده بودند.

قرار بود امروز یک شنبه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) نظام‌الدین قیصاری نشست خبری برگزار کند.

نظام‌الدین قیصاری پیش از این نیز در اواسط ماه سرطان سال گذشته خورشیدی، به دلیل آنچه رویکرد خشن با مقام‌های امنیتی خوانده شده؛ بازداشت شده بود. اما در ماه جدی همان سال مشروط به "ارایۀ ضمانت معتبر، ممنوع‌الخروج شدن و نیز تعلیق وظیفه‌اش، تا زمان بررسی کامل اتهامات علیه وی" از زندان آزاد شد.

XS
SM
MD
LG