لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات قطر در انتظار تصمیم کرزی


کرزی و دابنز در ملاقاتی در کابل
کرزی و دابنز در ملاقاتی در کابل

با وجود تلاش دیپلمات های ارشد امریکایی و برداشتن لوحه و پرچم دفتر طالبان در قطر، موقف رئیس جمهور افغانستان تا حال تغیر نکرده است.

پس از دو مکالمه تلیفونی میان حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان و جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در چند روز گذشته جیمز دابنز، فرستاده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان با رئیس جمهور کرزی به روز دوشنبه در کابل در باره چگونگی اجراآت دفتر طالبان در قطر صحبت نمود.

کری و دابنز تلاش می ورزند رئیس جمهور افغانستان را قناعت بدهند که هیات شورای عالی صلح را برای انجام مذاکرات با نمایندگان طالبان به قطر بفرستد.

رئیس جمهور کرزی گفته است دفتر طالبان در تناقض آشکار با "ضمانت های امریکا به دولت افغانستان" گشوده شده است. نقض همین ضمانت ها، به گفته مقام های افغان، باعث گردید که رئیس جهمور کرزی مذاکرات پیمان امنیتی با امریکا و فرستادن هیات شورای عالی صلح به قطر را به تعویق بیندازد.

مقام های امریکایی تلاش می ورزند تا با پایان بخشیدن به بن بست بمیان آمده، نمایندگان شورای عالی صلح و طالبان را به دور میز گفتگوها در قطر، بکشانند. این تلاش ها تا حال نتیجه نداده و مشخص نیست که رئیس جمهور کرزی چی زمانی موقف اش را تغییر خواهد داد.

پس از ملاقات کرزی- دابنز، ریاست جمهوری افغانستان خبرنامه ای مختصری نشر کرد که در آن هیچ خبری از فرستادن هیات افغان به قطر داده نشده است.
XS
SM
MD
LG