لینک های دسترسی

Breaking News

پرتاب میزاییل از زیردریایی کوریای شمالی؛ شورای امنیت نشست اضطراری برگزار می‌کند


شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه ۱۹ اکتوبر ( ۲۷ میزان ) پس از پرتاب یک میزاییل بالیستیکی از یک زیردریایی کوریای شمالی اعلام کرد که یک نشست اضطراری را در مورد کوریای شمالی برگزار می‌کند.

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی روز چهار شنبه ۲۰ اکتوبر (۲۸میزان) تایید کردند که این کشور یک میزاییل بالستیکی جدید و کوچکتری را که از یک زیردریایی پرتاب شد آزمایش کرده است؛ میزاییلی که به گفتهٔ تحلیلگران، زیردریایی‌های میزاییل‌دار را با سرعت بیشتر مورد هدف قرار داده می‌تواند.

پرتاب این میزاییل می‌تواند نشان‌دهنده پیشرفتی مهم در توانایی‌های نظامی کوریای شمالی باشد.

پیونگ یانگ همسایگان خود را تهدید می‌کند و به تسلیحات هسته‌ای مجهز است.

زمان پرتاب این موشک ممکن است با ورود نماینده رییس جمهوری امریکا در امور کوریای شمالی به منطقه مرتبط باشد.

این کشور اخیراً نیز مدعی شده است که یک میزاییل مافوق‌ صوت را آزمایش کرده است.

قصر سفید از کوریای شمالی خواست که از اقدامات "تحریک‌آمیز" بیشتر خودداری کند.

جین ساکی، سخنگوی قصر سفید، روز سه شنبه گفت که ایالات متحده همچنان از تماس دیپلماتیک با کوریای شمالی در زمینه برنامه‌های تسلیحاتی خود استقبال می‌کند.

پیونگ یانگ تاکنون با رد این پیشنهادها و رویکردهای امریکا، ایالات متحده و کوریای جنوبی را متهم کرده است که در حالی که از دیپلماسی صحبت می‌کنند،‌ با فعالیت‌های نظامی خود تنش‌ها را افزایش می‌دهند.

تماس‌های دپلوماتیک میان پیونگ یانگ و واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیرۀ کوریا از اوایل سال ۲۰۱۹ به اینسو با بن بست روبرو شده است.

با اینحال، کوریای شمالی در کم از کم چهار سال گذشته هیچ راکت دوربردی را که قادر به هدفگیری قلمرو اصلی ایالات متحده باشد، آزمایش نکرده است، و این نمایانگر آن است که پیونگ یانگ نمی‌خواهد که فرصت‌های دپلوماتیک به کلی از بین برود.

کوریایی شمالی به دلایل مختلف، از جمله در رابطه با برنامه تسلیحات هسته‌ای خود، تحت تحریم‌های سختی قرار دارد.

چونگ ایو یونگ، وزیر امور خارجه کوریای جنوبی روز چهارشنبه از واشنگتن خواست تا در صورت بازگشت کوریای شمالی به مذاکرات، تحریم ها را کاهش دهد.

او در پارلمان کشورش گفت: "باید در اسرع وقت اقدامی شود تا از توسعه بیشتر ظرفیت‌های هسته‌ای و میزاییلی کوریای شمالی جلوگیری شود. من فکر می کنم کاهش تحریم ها مطمیناً می تواند یک گزینه باشد."

XS
SM
MD
LG