لینک های دسترسی

Breaking News

تازه ترین خبر: انفجار در ناروی ده تن را کشت


تازه ترین خبر: انفجار در ناروی ده تن را کشت
تازه ترین خبر: انفجار در ناروی ده تن را کشت

انفجار یک بم به روز جمعه در شهر آسلو پایتخت ناروی منجر به کشته شدن ده نفر گردید. همچنان در عین روز یک مرد مسلح در یک کمپ جوانان در یک جزیره گلوله باری نمود.

پولیس ناروی می گوید به نظر آنان این دو حادثه به هم مرتبط می باشند، ولی گزارشات مطبوعات را مبنی بر کشته شدن چندین نفر در کمپ جوانان تا به حال تائید ننموده است.

شدت انفجار در اسلو به اندازۀ بود که به عمارت هفده طبقه یی حکومت ناروی و ساختمان های که حتی در چهارصد متری آن قرار داشتند، آسیب رسانید.

از کلکین بعضی از ساختمان ها، دود به هوا برمیخاست و جاده ها را نیز خاک و بقایای انفجار پوشانیده بود.

یکی از شاهدان عینی به آژانس خبری رویترز گفت که وی هشت فرد مجروح را دیده بود و یک نفر از آنان به نظر میرسد که حیات نداشت.

یک افسر پولیس که نام خود را نگفت به رویترز گفت:

"تعداد مجروحین هنوز درست معلوم نیست، وضعیت روشن نبوده و غیر قابل اداره و دشوار می باشد."

وی در مورد هشدار به مردم و تخلیه مرکز شهر گفت:

"چون وضعیت روشن نیست این هشدار داده شده است ولی بس های شهری به کار خود ادامه میدهند تا مردم بتوانند به آسانی خارج شده و به خانه های خود بروند."

جینز ستوتن برگ، صدراعظم ناروی طی صحبت تلیفونی با تلویزیون ناروی وضعیت را جدی توصیف نموده و اظهار داشت که پولیس به وی گفته است تا محل اقامت خود را فاش نسازد.

تا حال کسی ادعای مسئولیت این حملات را ننموده است ولی بنظر میرسد که کار تندروان اسلامی باشد. ناروی که عضو ناتو است قبلاً هم به خاطر دخیل بودن در افغانستان و لیبیا هدف حملات قرار گرفته بود.

XS
SM
MD
LG